וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לווה שלא יחזיר חוב - יילקחו מניותיו"

אורה קורן

28.9.2008 / 9:06

כך אומר גורם פיננסי בכיר. הלווים הגדולים הם אותן חברות שגייסו אג"ח במיליארדי שקלים מבנקים ומגופים מוסדיים, דוגמת חברות ביטוח

לווה גדול שלא יעמוד בהחזר חוב ולא יוכל למחזר אותו - ייקחו לו את המניות". זו הגישה שהסתמנה בדיונים שנערכו בשבועיים האחרונים בין גופים פיננסיים מובילים במשק לבכירים בבנק ישראל ובממשלה. "כמו שהרווחים הם של בעלי המניות, אם הם לא יעמדו בהתחייבויות, הם יהיו אלה שיצטרכו לשאת בתוצאות", הבהיר מקורב למערכת הפיננסית.

הלווים הגדולים הם אותן חברות שגייסו איגרות חוב בשנתיים האחרונות במיליארדי שקלים מבנקים ומגופים מוסדיים, דוגמת חברות ביטוח וקופות גמל. חלקם מיחזר את החוב, אולם מחנק האשראי בעולם עלול להקשות עליהם עתה לבצע פריסה מחדש של חובם.

בבנק ישראל ובממשלה נוטים לעשות הפרדה בין יציבות הגופים הפיננסיים המפוקחים, שלפי שעה אינה מעוררת דאגה, לבין גופים גדולים שלוו כספים ושיידרשו להחזיר אותם.

ההנחות בדיונים היו שבמשבר צריך להיות ברור לכל אזרח שכל גוף פיננסי מפוקח, דוגמת בנקים וחברות ביטוח, לא יאבד ולו שקל בגלל ההלוואות שהעניק ללווים. אמנם צפויות ירידות שערים בבורסה ובשווי תיקי השקעות, אך אלה לא עלולות לסכן גופים תחת פיקוח.

עוד עלה מהדיונים כי הבעיה המשמעותית כרגע היא יותר שער החליפין הנמוך של הדולר, ופחות המשבר העולמי. חלק מהמשתתפים טענו שאין מה לעשות, וחלק הציע לנגיד לתאם צעדים, ובראש ובראשונה להכריז כי הם מודאגים מהמצב וכי בכוונתם לטפל בו.

  • עוד באותו נושא:
  • משבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully