וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית החילוץ יוצאת לדרך

הושגה הסכמה עקרונית בין נציגי הממשל למנהיגי הקונגרס. יו"ר בית הנבחרים הודיעה כי ההסכמה היא בעל פה ושנדרשת חתימה על המסמכים. שר האוצר פולסון : "אני חושב שאנחנו שם"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מנהיגי הקונגרס וממשל בוש הודיעו כי הגיעו להסכמה עקרונית לגבי אישור תכנית החילוץ הפיננסית, והיא עשויה לעלות להצבעה בקונגרס עוד הלילה. הנשיא ג'ורג' בוש בירך על ההסכמה.

יו"ר הסנאט ננסי פלוסי הודיעה כי ההסכמה היא בעל פה ושעדיין אין חתימה על המסמכים. שר האוצר הנרי פולסון אמר כי נסגרה עסקה, אולם סייג: "אני חושב שאנחנו שם".

היקף התוכנית שמהווה את ההתערבות הממשלתית הגדולה ביותר מאז 1929 ימי השפל הגדול בשנות ה-30, מוערך ב-700 מיליארד דולר. מרבית הכספים יושקעו ברכישת ניירות ערך מגובי משכנתאות מבנקים ומוסדות פיננסיים שנקלעו לקשיים. הכסף יאפשר לבנקים להעניק הלוואות חדשות, ויקל את מחנק האשראי בארה"ב. לאחר מכן, תנסה הממשלה למכור את ניירות הערך שרכשה לגופים אחרים.

בנוסף, התכנית תטיל מגבלות על שכר הבכירים בחברות שישתתפו בתכנית, והממשלה תקבל מניות של החברות בתמורה למחיקת הניירות הבעייתיים מהמאזנים שלהן.

במטרה לסייע ללווי משכנתאות שלא יצליחו לעמוד בתשלומי המשכנתא ועשויים לעמוד בפני עיקול, קובעת התכנית כי הממשלה תוכל לשנות את תנאיהן של המשכנתאות שתרכוש כדי להקל על בעלי הבתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully