וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפת לאומי לוושינגטון מיוצ'ואל - 50 מיליון דולר

טל לוי

28.9.2008 / 10:30

החשיפה של לאומי מגיעה בשני מישורים: כ-27 מיליון דולר - אג"ח שהונפקו ע"י וושינגטון מיוצ'ואל ועוד כ-23 מיליון דולר אג"ח ונגזרים

בנק לאומי חשוף ב-50 מיליון דולר לוואשינגטון מיוצ'ואל, בנק החיסכון וההלוואות הגדול בארה"ב. הבנק קרס בסוף השבוע והולאם על ידי הממשל הפדרלי בארה"ב ובהמשך נודע כי השליטה בו תירכש בידי בנק ג'יי. פי מורגן צ'ייס תמורת 1.9 מיליארד דולר.

החשיפה של לאומי מגיעה בשני מישורים: כ-27 מיליון דולר - אג"ח שהונפקו ע"י Bank Washington Mutual ועוד כ-23 מיליון דולר אג"ח ונגזרי אשראי (CDS) שהונפקו ע"י חברת האם Washington Mutual Inc.

Credit Default Swaps הוא מכשיר פיננסי המעביר את הסיכון מהחזקה באיגרת חוב לגוף המנפיק את המכשיר. כך למשל, מי שרכש איגרת חוב של ליהמן ברדרס, ואיתה CDS על האג"ח של ליהמן - יקבל מהגוף שהנפיק את ה-CDS פיצוי במקרה שליהמן תפשוט את הרגל. המסחר בתעודות ביטוח שכאלה היה הגורם העיקרי לקריסת חברת הביטוח הגדולה בעולם AIG.

מלאומי נמסר כי הבנק עוקב אחרי ההתפתחויות במצבה המשפטי של Washington Mutual ואחר סיכום חבילת הסיוע של הממשל האמריקאי ובשלב זה לא ניתן להעריך את ההשפעה על הבנק.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully