וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין בנק בישראל שעלול לקרוס"

נגיד בנק ישראל בראיון לקול ישראל: יהיו השלכות של המשבר על ישראל, אך המערכת הפיננסית שלנו ובעיקר הבנקים מאוד איתנה. פישר מודאג מכניסה של הציבור לפאניקה בעקבות הפצת שמועות

נגיד בנק ישראל. סטנלי פישר, ממשיך לשדר אופטימיות זהירה ביחס למצבה של הכלכלה המקומית, על רקע המשבר הפיננסי העולמי.

בראיון בקול ישראל אמר היום (ראשון) הנגיד, כי "אנחנו צריכים להיערך להשלכות של המצב. יהיו השלכות בישראל, אך המערכת הפיננסית שלנו ובעיקר הבנקים מאוד איתנה. אי אפשר לדעת לטווח הארוך איפה בדיוק השינויים בעולם יפגעו במערכת הפיננסית שלנו. אנחנו פשוט צריכים להיות מוכנים להתמודד איתם באמצעות צעדים שאנחנו נוקטים בהם ובאמצעות פיקוח יעיל ואפקטיבי של המפקח על הבנקים. אנחנו בקשר יומיומי עם הבנקים ולדעתנו הם במצב טוב".

אם לסמוך על התחזית של פישר, לא נראה בעתיד הקרוב תמונות של אזרחים צובאים על פתחי הבנקים במטרה להציל את כספם, "אין בנק בישראל שעלול לקרוס".

עם זאת, הנגיד חושש מאפקט כדור שלג של "סרן שמועתי" וכניסה של הציבור לפאניקה, "אני מאוד מודאג מדבר אחד: המערכת הפיננסית מאוד תלויה באמון. ברגע שמישהו מתחיל להמציא שמועות שגוף א/ או ב' בבעיה, אז הוא גורם לבעיה".

ביחס למשבר בארה"ב, (שם קיבל פישר את חינוכו הפיננסי ואף הכשיר את הנגיד האמריקאי הנוכחי בן ברננקי) אמר פישר, כי היה ברור מזמן שיצטרכו להכין תוכנית רוחבית לטפל בכל הבעיות. אני חושב שלא יהיה צורך בנקיטת צעדים נוספים מעבר לתכנית החילוץ. יכול להיות שזה יהיה הצעד הקרוב לאחרון שהאמריקאים יצטרכו לנקוט בו".

  • עוד באותו נושא:
  • פישר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully