וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר דורש תשובות מדן חלוץ

שרון שפורר

28.9.2008 / 17:59

דנקנר, מבעלי השליטה בחברת סטרלינג, פנה ליו"ר חלוץ בבקשה להבהיר את מצבה. החברה איבדה 60% משוויה מאז ההנפקה בשנה שעברה

ביום שישי האחרון פגש יו"ר אי.די.בי אחזקות נוחי דנקנר את הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, אותו מינה לתפקיד יו"ר חברת סטרלינג לפני כשנה. דנקנר, שבימים האחרונים נדרש על ידי בעלי האג"ח בסטרלינג לערוב לחובות החברה כלפיהם, נוכח אזהרת "עסק חי" שמתנוססת על דו"חותיה והתרחבות בגירעון שלה מאז ההנפקה, אמר לחלוץ: אני מקווה שהעניינים בסטרלינג נרגעו. חלוץ ענה בתשובה: אל תדאג - הכל תחת שליטה.

אלא שקשה לומר שהדברים תחת שליטה בחברת סטרלינג. החברה, שעוסקת בפיתוח אנטנות להעברת תקשורת בפס רחב למטוסים ונשלטת על ידי אלרון של נוחי דנקנר, אלביט מערכות של מיקי פדרמן וחברת רפאל, הונפקה ביוני 2007 לפי שווי של 88 מיליון שקל. היום השווי שלה עומד על כ-30 מיליון שקל בלבד.

המשקיעים בחברה, שגייסה גם אג"ח להמרה, טוענים כי כבר שהונפקה החברה כחברת סטארט-אפ צוין בפניהם כי היא עומדת לחתום על חוזה גדול - אלא שעד היום, למעלה משנה וחצי מאז הנפקתה טרם חתמה על חוזה כזה. באחרונה דיווחה החברה על חוזה שפרטיו מעומעמים מאוד כאשר מנכ"ל החברה מיכה לורנס טען באסיפת בעלי אג"ח כי אינו יכול לחשוף את פרטיה שכן זה עשוי לחבל בחוזה אם יתגלה שחברת תעופה גדולה עובדת עם חברה ישראלית.

המשקיעים באג"ח להמרה של סטרלינג דורשים לקבל פרטים על העסקה בכדי לאפשר לה לשחרר כסף שהופקד בפיקדון אצל נאמן כערבות להחזר האג"ח. במקביל, בימים אלה דנים באפשרות של דרישת פירעון מיידי מהחברה, מחשש כי גם אם זכתה בעסקה גדולה - ספק אם נוכח מצבה הכספי שכולל גירעון בהון העצמי של כ-18 מיליון שקל - היא תוכל לעמוד בהחזר האג"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully