וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר מגבה את דן חלוץ

יורם גביזון

28.9.2008 / 20:55

אלרון שבשליטתו תשקיע 16 מיליון ש' ברכישת אג"ח של חברת סטרלינג, שחלוץ משמש כיו"ר שלה. זאת כדי לסייע לחברה המצויה בקשיים

חברת אלרון של נוחי דנקנר, מבעלות השליטה בחברת סטרלינג, נחלצת לסייע לחברה. סטרלינג מפתחת אנטנות להעברת תקשורת בפס רחב למטוסים. החברה, שדו"חותיה כוללים אזהרת "עסק חי", הנפיקה איגרות חוב להמרה ביוני 2007 בהיקף של 42 מיליון שקל, ונתנה למשקיעים אופציה לדרוש את פירעון האגרות אם בתוך 18 חודשים לא תקבל הזמנה לספק מערכות ביותר מ-50 מיליון דולר.

כדי להבטיח את יכולתה של סטרלינג לעמוד בפירעון האיגרות, הופקדו כספי ההנפקה בנאמנות עד לחתימה על חוזה בהיקף כספי של 50 מיליון דולר לפחות.

סטרלינג דיווחה בשבוע שעבר כי חברת EMS, עמה היא מקיימת שיתוף פעולה, זכתה בחוזה להספקת מערכות תקשורת לווייניות ושהיא עשויה לחתום על הסכם להספקת אנטנות להעברת תקשורת בפס רחב בהיקף של 60 מיליון דולר. ואולם בשלב זה בעלי האג"ח המשיכו לדרוש ערבות לפירעון האיגרת מבעלי מניותיה של סטרלינג.

היום החליטה אלרון להמחיש לשוק ההון את מחויבותה לחברה המוחזקת. אלרון, שמחזיקה כבר 8.7 מיליון איגרות מסדרה א' המהוות 20.5% מהסדרה, הודיעה על כוונתה לרכוש אג"ח להמרה בהיקף כספי כולל של עד 16 מיליון שקל ובמחיר של 90 אגורות לאיגרת. זהו מחיר הגבוה ב-22% ממחירה של האגרת בתום המסחר. עם תום המסחר נסחרה סטרלינג בתשואה של 20%.

רכישה זו, המהווה 42% מהסדרה, תגדיל את חלקה של אלרון בסדרת איגרות החוב להמרה שהונפקה על ידי סטרלינג ל-62.3%. אלרון הודיעה לסטרלינג כי לאחר שתשלים את רכישת האג"ח בכוונתה לדרוש את שחרור חלק מכספי ההנפקה המצויים בנאמנות, שיהיה זהה לפחות לשיעור החזקתה באיגרות.

אלרון תעביר כספים אלה לשימושה של סטרלינג. נוסף על כך, אלרון מתכננת להזרים 2 מיליון דולר לסטרלינג לצורך מימון פעילותה השוטפת. זאת, כהלוואת בעלים בתנאים מסחריים. סטרלינג, שנשלטת על ידי אלרון (31%), אר.די.סי שבשליטת רפא"ל ואלרון (36%) ואלביט מערכות (16%) נסחרת בשווי שוק של 32 מיליון שקל לאחר ירידה של 61% ב-12 החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully