וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברדפורד אנד בינגלי יולאם או יירכש היום

הדר תדמור

29.9.2008 / 8:14

שר האוצר הבריטי יפרסם היום את פרטי התוכנית להצלת הבנק ופקדונות הלקוחות בהיקף של 39 מיליארד ד'. בנק ספרדי עשוי לקנות

ברדפורד אנד בינגלי, בנק ההלוואות לבעלי בתים הגדול בבריטניה, עשוי להירכש על ידי בנק אחר או על ידי ממשלת בריטניה היום, תחת תוכנית ממשלתית להגן על פיקדונות הלקוחות בבנק, שנאמדים בכ-21 מיליארד ליש"ט (39 מיליארד דולר).

שר האוצר הבריטי, אליסטר דארלינג, צפוי לפרסם היום את פרטי התוכנית - כך דווח מהמשרד. בכירים במשרד האוצר הכינו את תוכנית ההלאמה לבנק, תוכנית רכישתו על ידי בנק אחר ותוכנית לפירוק נכסיו ומכירתם למספר רוכשים.

מניות ברדפורד אנד בינגלי הידרדרו לשפל ביום שישי, ועלות ביטוח האג"ח של הבנק זינקה אף היא, מה שהוביל להגברת המאמצים למציאת רוכש שיציל את הבנק מקריסה. לפי ההערכות, בנקו סנטנדר - הבנק הגדול בספרד - צפוי לרכושת את חטיבת הפקדונות הקמעוניים של החברה, כך אמר מקור המקורב לפרשה לסוכנות הידיעות בלומברג. בנוסף אמר המקור, כי הבנק הספרדי עשוי לרכוש את סניפי הבנק.

אנשי הרשות לניירות ערך בבריטניה (FSA) נפגשו בסוף השבוע עם אנשי משרד האוצר הבריטי על מנת לדון באפשרויות החילוץ עבור הבנק, לדברי שני מקורות המקורבים לנושא. מקור באוצר אמר: "יש תוכניות. אנחנו נמצאים במגעים הדוקים עם ה-FSA ועם הבנק אוף אינגלנד, אך עדיין לא קיבלנו החלטה".

בשבוע שעבר נשאלו כמה בנקים גדולים בבריטניה האם יהיו מעוניינים באפשרות של הצלת ברדפורד אנד בינגלי - אך אף אחד מהם לא היה להוט לקחת על עצמו את חובותיו של הבנק הכושל בתקופה בה שוק הדיור ממשיך להידרדר, לדברי מקורות במגזר. כעת, אחת האפשרויות היא ארגון "סירת הצלה" עבור הבנק, במסגרתה יקבל לידיו כל אחד מהבנקים המובילים בבריטניה חלק מתיק המשכנתאות של ברדפורד אנד בינגלי, על מנת לסייע בהחזרת האמון למערכת הפיננסים.

חמישה הבנקים הגדולים בבריטניה - HSBC, רויאל בנק אוף סקוטלנד, ברקליס, לוידס TSB ו-HBOS, כמו גם הבעלים הספרדיים של בנק אבי נשונל, בנקו סנטנדר - מחזיקים יחדיו ב-30% מברדפורד אנד בינגלי, לאחר שסייעו בגיוס כספים במסגרת הנפקת זכויות שכשלה ביוני.

היסוסם של הבנקים בנוגע לעסקת ההצלה של ברדפורד אנד בינגלי, הגדיל את הסיכויים שהוא יולאם וימוזג עם נורתרן רוק, הבנק שהולאם בפברואר לאחר שהממשל לא מצא עבורו קונה. לפי "דיילי טלגרף" הבריטי, ברדפורד אנד בינגלי צפוי להיות מולאם בימים הקרובים.

  • עוד באותו נושא:
  • ברדפורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully