וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטר שלוש פעמים בגלל שחשף שחיתות

חיים ביאור

29.9.2008 / 8:48

שלום פדה, פקיד השמה בלשכת התעסוקה יפוצה ב-43.5 אלף שקל. חשף כי המנהל בסניף יבנה זייף דו"חות נוכחות שלו ושל עובדים נוספים

שלום פדה, פקיד השמה בלשכת התעסוקה ברחובות, שפוטר מעבודתו שלוש פעמים לאחר שחשף שחיתות ולבסוף הוחזר לעבודה בהתערבות מבקר המדינה, יפוצה ב-43.5 אלף שקל - כך קבע אתמול בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

מפסק הדין של השופטת חנה טרכטינגוט עולה כי פדה קיבל הודעת פיטורים ב-2002 ופעמיים ב-2003, לאחר שחשף כי מנהל לשכת התעסוקה ביבנה זייף דו"חות נוכחות שלו ושל עובדים נוספים.

לאחר שפוטר בפעם השנייה, פדה ביקש את התערבות מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, שקבע כי קיים קשר סיבתי בין הודעתו של המתלונן כי נעשו מעשי שחיתות בשירות התעסוקה לבין הפסקת עבודתו. המבקר הוציא צו להנהלת שירות התעסוקה להמשיך ולהעסיק את האיש בתפקיד הולם בתנאי העסקה נאותים, ואולם למרות הצו מטעם המבקר, פדה קיבל מכתב שבו נאמר כי פיטוריו נשקלים "במסגרת צמצום מספר העובדים הבלתי צמיתים".

פדה הגיש תביעה לביה"ד לעבודה נגד הנהלת שירות התעסוקה והמנכ"לית שכיהנה אז, אסתר דומיניסיני, שבה טען, באמצעות עו"ד אביעד אטינגר, כי פיטוריו נעשו על רקע עלילות שווא שטפלו בו.

"הוכח שהפגיעות בתובע נעשו על רקע חשיפת השחיתות, שהנהלת שירות התעסוקה לא טרחה להפריכה", קבעה השופטת. היא פסקה כי הנהלת שירות התעסוקה תפצה אותו ב-30 אלף שקל, בצירוף 7,500 שקל על פיטורים שלא כדין ו-6,000 שקל הוצאות המשפט.

  • עוד באותו נושא:
  • שחיתות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully