וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ברדפורד אנד בינגלי הבריטי הולאם

29.9.2008 / 10:30

ממשלת בריטניה תלאים את חטיבת המשכנתאות, מטה החברה ונכסיו. בנק סנטנדר הספרדי ירכוש את הסניפים ואת חטיבת הפקדונות הקמעוניים של בנק ההלוואות הקורס

בנק ברדפורד אנד בינגלי הבריטי הולאם על ידי ממשלת בריטניה, שתשתלט על חטיבת המשכנתאות, מטה החברה ונכסיו. בנק סנטנדר הספרדי ירכוש את חטיבת הפקדונות הקמעוניים והסניפים של בנק ההלוואות לבעלי בתים הגדול בבריטניה. כך פרסם משרד האוצר הבריטי לפני זמן קצר.

ברדפורד אנד בינגלי הוא הבנק השני שמלאימה ממשלת בריטניה, לאחר שבחודש פברואר הולאם בנק נורתרן רוק, לאחר שהממשל לא מצא עבורו קונה.

המהלך נעשה תחת תוכנית ממשלתית להגן על פיקדונות הלקוחות בבנק, שנאמדים בכ-21 מיליארד ליש"ט (39 מיליארד דולר).

מניות ברדפורד אנד בינגלי הידרדרו לשפל ביום שישי, ועלות ביטוח האג"ח של הבנק זינקה אף היא, מה שהוביל להגברת המאמצים למציאת רוכש שיציל את הבנק מקריסה.

בשבוע שעבר נשאלו כמה בנקים גדולים בבריטניה האם יהיו מעוניינים באפשרות של הצלת ברדפורד אנד בינגלי - אך אף אחד מהם לא היה להוט לקחת על עצמו את חובותיו של הבנק הכושל בתקופה בה שוק הדיור ממשיך להידרדר, לדברי מקורות במגזר.

חמישה הבנקים הגדולים בבריטניה - HSBC, רויאל בנק אוף סקוטלנד, ברקליס, לוידס TSB ו-HBOS, כמו גם הבעלים הספרדיים של בנק אבי נשונל, בנקו סנטנדר - מחזיקים יחדיו ב-30% מברדפורד אנד בינגלי, לאחר שסייעו בגיוס כספים במסגרת הנפקת זכויות שכשלה ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully