וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יציל את תכנית החילוץ? הקונגרס האמריקאי עשוי לשוב ולדון בתכנית היום

הדר תדמור

30.9.2008 / 9:14

עד לאישור התכנית שר האוצר האמריקאי עובד בצמוד עם גופים ממשלתיים כדי למצוא פתרונות מקומיים

"אין בכוונתנו לעזוב מבלי לעשות את מה שבאנו לעשות", כך אמר יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט, כריסטופר דוד, לסוכנות הידיעות בלומברג. דוד הוסיף: "הסנאטורים עשויים לשוב ולדון בתכנית החילוץ ביום שלישי לכל המוקדם".



אתמול דחה הקונגרס האמריקאי את הצעת החוק שנועדה להזרים 700 מיליארד דולר לבנקים שנקלעו לקשיים בגלל ניירות ערך בעייתיים מגובי משכנתאות. לאחר ימים של משא ומתן, הגיש משרד האוצר הצעת חוק הכוללת פשרות רבות, אולם המחוקקים החליטו לדחות אותה.



הרפובליקנים בקונגרס, אשר הפילו את התכנית, צפויים להתעקש על מספר שינויים בתכנית החילוץ, הכוללים תכנית ביטוח לכל אגרות החוב מגובות המשכנתאות, כפי שרצו בתחילה. בנוסף הם עשויים לנסות להביא לכך שרגולטור הבנקים יעריך את השווי האמיתי של הנכסים הבעייתיים, לפי בלומברג. עם זאת, אישור תנאים אלה בתכנית החילוץ עלול לעלות לממשל האמריקאי בקולותיהם של הדמוקרטים.



שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון אמר כי משרדו ישתמש "בכל הכלים האפשריים כדי להגן על המערכת הפיננסית ועל הכלכלה כולה". את הדברים אמר פולסון בתגובה לדחייה המפתיעה של הקונגרס האמריקאי את תכנית החילוץ בשווי 700 מיליארד דולר.



פולסון, אשר ענה לשאלות כתבים לאחר שנפגש עם הנשיא בוש בבית הלבן, אמר "מערכת הכלים שבידינו היא איתנה אבל היא לא מספיקה בלי תכנית החילוץ". פולסון הוסיף ואמר כי ממשל בוש ימשיך וינסה לדחוק בקונגרס האמריקאי לאשר את התכנית.



פולסון הזהיר כי הלחצים המורגשים על ידי המערכת הפיננסית מורגשים היטב גם על ידי המשפחות בארה"ב: "גם המשפחות מושפעות ממחנק האשראי, לאחר שהפך קשה יותר להשיג הלוואה לרכישת מכונית או הלוואת סטודנט", אמר פולסון.



"אנחנו צריכים לנסח תכנית שתעבוד", אמר פולסון מול הכתבים והוסיף כי הממשל עדיין מאמין שתכנית החילוץ יכולה לעבוד.



משרד האוצר צפוי לעבוד בצורה צמודה עם גופים ממשלתיים אחרים, ביניהם הפדרל ריזרב והתכנית הפדרלית לביטוח פקדונות (FDIC) כדי להתמודד עם הבעיות במערכת הפיננסית - על בסיס יחידני, כל בעיה בנפרד.



הסנאטורים אמרו כי לא תהיה ברירה אלא לנסות ולהחיות את תכנית החילוץ, אשר נועדה להשיב את האמון במערכת הבנקאים בארה"ב. הסנאטור ג'וד גרג מניו המפשייר אמר לסוכנות בלומברג כי צניחת המניות בוול סטריט הוכיחה את הדחיפות שבה יש לאשר את תכנית החילוץ. "הכלכלה במצוקה", אמר גרג.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully