וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקסיה, בנק ההלוואות לרשויות המקומיות הגדול בעולם, קיבלה מימון חירום בסך 6.4 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

30.9.2008 / 10:36

ממשלות צרפת ובלגיה התגייסו להצלתה; דקסיה היא הבעלים של בנק אוצר השלטון המקומי בישראל

הממשל בבלגיה ובצרפת, כמו גם בעלי המניות הגדולים של החברה, יספקו את המימון, לפי הצהרת ראש ממשלת בלגיה, איב לטרמה. "הדבר נעשה על מנת לאפשר לדקסיה להתמודד עם מה שקורה בשווקים הפיננסיים", אמר לטרמה. "זוהי פעולה חזקה ונכונה, הטומנת בחובה הזדמנויות", הוסיף.



ממשלת בלגיה ובעלי המניות ישקיעו בדקסיה 3 מיליארד יורו. צרפת והבנק הממשלתי הצרפתי קז דה-דיפו אה קונסינסיון (בנק הלוואות וחיסכון), ישקיעו 3 מיליארד דולר נוספים. ממשלת לוקסמבורג תרכוש אג"ח להמרה בשווי 376 מיליון דולר בחטיבה הלוקסמבורגית של דקסיה.



דקסיה נקלעה לקשיים לאחר שהזרימה 300 מיליון דולר לחטיבת הביטוח האמריקאית שלה, פייננשל סקיוריטי אשורנס (FSA). זאת לאחר שביוני העניקה ל-FSA קו אשראי בסך 5 מיליארד דולר ובפברואר הזרימה לה 500 מיליון דולר. דקסיה אף לקחה לידיה את האחריות על נכסים בשווי 17.3 מיליארד דולר של FSA, מתוכם 7.6 מיליארד דולר הם ני"ע מגובי משכנתאות סאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים בארה"ב.



זהו מימון החירום השני תוך יומיים עבור חברה בלגית, לאחר שבסוף השבוע הזרימו בלגיה, הולנד ולוקסמבורג 11.2 מיליארד דולר להצלת ענקית הפיננסים האירופית פורטיס. באירופה הוצלו שתי חברות גדולות נוספות השבוע - ממשלת בריטניה החליטה להלאים את בנק המשכנתאות ברדפורד אנד בינגלי, וגרמניה הזרימה מימון לחברת הייפו ריל אסטייט.



בישראל פועלת דקסיה באמצעות דקסיה ישראל, לשעבר בנק אוצר השלטון המקומי, זרוע מימון הרשויות המקומיות ההיסטורית של ישראל. מאז הופרט הבנק ב-2001 הוא פועל בבעלות דקסיה, הנחשבת לגוף מימון התשתיות והרשויות המקומיות הגדול בעולם, ובשנה שעברה אף שונה שמו לדקסיה ישראל, על מנת לפתות משקיעים מוסדיים להשקיע בחברה. מניית דקסיה ישראל נחלשה ב-24.2% מאז תחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully