וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל זעירא פסימי: המשבר הוא עצום מימדים ותוכנית הצלה זו או אחרת לא תשנה את המציאות

רותם סלע

30.9.2008 / 12:16

זעירא מאי.בי.אי: עשור של צריכת יתר מסתיים עכשיו בהתפכחות כואבת

"ביום חמישי אנחנו לא יודעים עדיין מה יקרה זה תלוי מה יקרה ביומיים הקרובים, במקרה ותוצג תוכנית מתוקנת או יוזמה כלשהי יתכן והתמונה תהיה שונה", פותח זעירא.



זעירא אינו אופטימי: "בכל מקרה היינו רואים ירידות שערים בסדרי גודל כאלו, גם במקרה של אישורה של התוכנית, הכלכלה האמריקאית חולה מאוד וזה צפוי להשליך על כל העולם, התרופה מתעכבת והיא תהיה אחרת אבל זה לא ממש משנה כי המשבר הוא עצום מימדים ותוכנית הצלה זו או אחרת לא יכולה לשנות את המציאות".



זעירא מוסיף כי: "המשבר בארה"ב הוא קודם כל משבר של בעיית צריכה ומחירים של נכסים שנופחו לאורך עשור, זה נעשה בעידוד של ריביות נמוכות ומינוף. למשל העלייה המתמדת במחיריהם של הבתים בארה"ב ששוערכה שוב ושוב לתוך המאזנים של האזרחים והצרכנים האמריקאיים הובילה אותם להלוואות, מינוף וצריכת יתר. כל זה נגמר עכשיו, ההתכווצות הזאת תהיה כואבת"



הבעיה האמיתית מאמין זעירא מאי אישורה של התוכנית, "חשש מקריסת המערכת הפיננסית שתוביל להעמקתו של המשבר". זעירא רואה באיתותי ההרגעה שמשדרת תוכנית כזאת לשווקים את התועלת האמיתית הנובעת ממנה, "בסופו של דבר לא יתנו למערכת להגיע למקום הזה ואני מאמין שהממשל האמריקאי יצליח להתערב לפני קריסה כזאת".



במקרה ולא יהיה שינוי מהותי לפני יום רביעי חמישי צופה זעירא ירידות חדות ומצביע על ביצועיהן של החלקים בשוק המקיימים קורלציה עם שאר השוק, "טבע ירדה אתמול במעל לחמישה אחוזים וצפוי שכימיקלים לישראל תרד בהמשך לירידות במניות הדשנים שאיבדו כ-10%-15% במסחר אתמול". בניגוד לאחרים בן זאב לא בטוח כי פגרה העוברת עלינו היא חיובית, "במקרה של המשך ההידרדרות יהיה קשה מאוד להחיל את כל האירועים ביום מסחר אחד, במקרה ונראה שיפור נוכל להגיד לעצמנו שהיה לנו מזל שלא חווינו את כל רכבת ההרים הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully