וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהפסיד כ-35% מתחילת השנה, המשקיע האגדי ביל מילר משנה אסטרטגיה

רויטרס

30.9.2008 / 13:00

מילר, מנהל קרן ואליו טראסט של לג מייסון, מתכוון לעבור להשקעות בטוחות יותר

התאוששותו של מילר חיונית עבור לג מייסון, חברת ניהול הקרנות הציבורית השנייה בגודלה בארה"ב. בשנתיים האחרונות, מאז הפסיקו הביצועים של קרן ואליו טראסט של מילר להתעלות על ביצועי ה-S&P 500, משקיעים משכו מיליארדי דולרים מהקרן.



"מה שקרה לביל, הוא שהוא הצליח במשך כל כך הרבה זמן, שכשהוא התחיל להצליח פחות, הוא חשב שזה יהיה מאוד זמני", אמר ז'אן-מארי אוויארד, המשקיע הידוע העומד בראש חברת פירסט איגל פאנדס. "אז הוא חיכה, ועכשיו הגיע למסקנה שהוא חייב לשנות סגנון", אמר אוויארד, שמחזיק במניות לג מייסון.



קרן ואליו טראסט איבדה 34.6% עד כה ב-2008 - יותר מכפליים מהירידה של 16.1% במדד S&P 500. לפי חברת ליפר, העוקבת אחר ביצועי קרנות, הקרן הייתה בתחתית דירוג הקרנות ממוקדות הצמיחה הגדולות. שווי נכסי הקרן ירד לכ-8 מיליארד דולר כעת, לעומת 20.6 מיליארד דולר בסוף יוני 2007. אך ההפסדים גם פוגעים בתשואות ארוכות הטווח של מילר - תשואות שמשקיעים מוסדיים רבים מסתמכים עליהן. הקרן כעת מפגרת אחר ה-S&P גם בטווחי זמן של 3, 5 ו-10 שנים.



בעקבות ההפסדים והתשואות החלשות, מילר מגוון את השקעות הקרן ליותר מגזרים, ורוכש מניות גדולות ובטוחות יותר - בניגוד למדיניותו משך שנים רבות, לרכוש מניות שאחרים נפטרים מהן. זהו שינוי משמעותי עבור מנהל שהימר על גוגל בעת הנפקתה הראשונה לציבור ב-2004, ממנה רבים נרתעו, והיה מראשוני המשקיעים ביצרנית המחשבים דל ובקמעונאית האינטרנט אמזון בשנות ה-90'.



בשבוע שעבר אמר מילר לעיתונאים כי העובדה שנמנע ממניות אנרגיה וסחורות כשאלו היו זולות בתחילת העשור הנוכחי, ביחד עם השקעות במגזר הפיננסים, פגעו בתשואות של ואליו טראסט. "אני מאוכזב מהתוצאות ביחס להיסטוריה וביחס לציפיותינו. הגבנו באמצעות איתור הגורמים ותיקון מדיניות ההשקעות", אמר מילר. מילר לא ציין מגזרים ומניות בהם יבצע שינויים, אך אמר כי מניות כמו ענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק או חברה כמו ולס פארגו הולמות את ההגדרה של "זולות ובטוחות".



משקיעים ואנליסטים ראו בשינויים של מילר משמעותיים, אך הטילו ספק ביכולתם להביא לשינוי מהיר במצב הקרן. "הבעיה שלו היא הרבה הימורים גדולים על חברות שפשוט נעלמו, בניגוד לעבר, אז חברות אולי היו רושמות ביצועים גרועים, אך כשהשוק התרומם, דווקא התעלו עליו", אמר יועץ שביקש לא להזדהות. "הוא עובר לאסטרטגיה שמרנית יותר - מה שאומר שהסיכוי שלו להתעלות מוגבל. ואם הוא יפסיק להשתפר, יהיה לו יותר קשה להתאושש", אמר אוויארד.



בין השקעותיו הכושלות של מילר נמנות כמה מהחברות שקרסו או הולאמו, דוגמת ענקית הביטוח AIG, פרדי מאק, ומוקדם יותר, בר סטרנס. כמעט חמישית מהחשיפה של קרן ואליו טראסט הייתה למגזר הפיננסים, נכון לסוף יוני. לקרן היו 35 מניות באותה עת, ולג מייסון כולה ניהלה נכסים בסך 923 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully