וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הבנק הפדרלי של קנזס: הבנק הפדרלי חייב להגן על ערכו של הדולר למרות שהשמיים נופלים

רויטרס

30.9.2008 / 13:27

הזרמת ההון הענקית לשווקים לא תגרום לאינפלציה כעת, אם הריבית תעלה בזמן המתאים, אמר תומס הניג

"חיוני לשמור על ערכו של הדולר", אמר תומס הניג בפורום עם אנשי עסקים בנברסקה. לדבריו חשוב לא להפריז בתגובה למשבר בשווקים, שבו נפל מדד דאו ג'ונס בשיעור שיא. "כשאני קורא וצופה בחדשות, יש לי תחושה מיידית שהשמיים נופלים", אמר הניג. "אולם חייבים לקחת נשימה עמוקה ולחשוב מה קורה". דחיית תוכנית החילוץ על ידי הקונגרס אין פירושה שלא ייעשו מאמצים לפתור את משבר האשראי, אמר הניג: "נפתור את המשבר".



הזרמת ההון הענקית שביצע הבנק הפדרלי לשווקים לא תגרום לאינפלציה כעת, אולם אם לא תיפסק במועד המתאים תגרום ללחצים אינפלציוניים בעתיד. הבנק הפדרלי הזרים 180 מיליארד דולר מדי יום בשבוע החולף לשווקים, במטרה להגדיל את הנזילות ולשחרר את מחנק האשראי. אתמול הודיע כי יגדיל את האשראי שהוא מעמיד לשווקים ל-620 מיליארד דולר, ובדומה לכך את קו החלפת הכסף עם הבנקים המרכזיים בעולם.



"אני דואג יותר מאחרים לגבי הקטנה הנזילות העודפת", אמר הניג. לדבריו, הריבית תצטרך לעלות כשיתאפשר לעשות כן.



כלכלת ארה"ב היא בעלת כושר עמידות, ועברה בהצלחה משברים בעבר. היא תצא מהמשבר הנוכחי מחוזקת, במיוחד אם השינויים המבניים הנחוצים יתבצעו, אמר הניג. אנשים חיו על כסף שאול למשך זמן שאול, ועידן זה נגמר. "אנחנו חייבים לסין 2 טריליון דולר", אמר הניג, הידוע כמבקר חריף של הגירעון השוטף של ארה"ב.



הניג אינו חבר בוועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי, הקובעת את ריבית הבסיס בארה"ב.



הניג הודה כי הצמיחה הכלכלית גם ב-2009 תהיה חלשה, עם האטה בצריכה הפרטית בגלל התייקרות האנרגיה והירידה בשוק הדיור. הייצוא, שסייע להחזיק את הצמיחה, צפוי לרשום האטה בגלל הירידה בצמיחה הגלובלית, אמר הניג.



אסור לבנק הפדרלי לאבד את התמקדותו באינפלציה, הזהיר הניג, במיוחד בגלל מחירי הסחורות הגבוהים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully