וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי הקריסה: החוזים העתידיים בוול סטריט מורים על עליות של 3%-1.5% בפתיחת המסחר

ניר צליק

30.9.2008 / 15:10

המשקיעים מצפים לתוכנית הצלה חלופית למגזר הפיננסי



החוזים העתידיים על המדדים המובילים מורים על עליות שנעות בין 3%-1.5% בפתיחת המסחר, בציפייה לתוכנית חילוץ חלופית אחרי שאמש נכשלה העברת תוכנית ההצלה המקורית.



דחייתה של תוכנית ההצלה לשווקים הפיננסים הפילה את השווקים של וול סטריט בירידה היומית החדה ביותר מאז 87'. נאסד"ק נפל ב-9.1%, לרמה של 1,983 נקודות, ורשם ירידה יומית של 200 נקודות; דאו ג'ונס איבד 7%, לרמה של 10,365 נקודות, ואיבד 777 נקודות במהלך יום המסחר - הנפילה היומית החדה ביותר בתולדותיו; S&P 500 התכווץ ב-8.7%, לרמה של 1,107 נקודות.



אמש היכה בית הנבחרים האמריקאי בתדהמה את שוקי ההון ברחבי העולם, כשהחליט לדחות אחר הצהריים (שעון ארה"ב), ברוב של 228 מתנגדים מול 205 תומכים, את תוכנית החילוץ למגזר הפיננסים של ממשל בוש. התוכנית היתה אמורה לאפשר למשרד האוצר האמריקאי להוציא 700 מיליארד דולר כדי לרכוש אג"ח מגובות משכנתאות ונכסים בעייתיים אחרים מידי החברות הפיננסיות.



היום נודע כי הקונגרס האמריקאי עשוי לנסות ולהציל את תכנית החילוץ לכלכלה האמריקאית לאחר שדחה אותה. "אין בכוונתנו לעזוב מבלי לעשות את מה שבאנו לעשות", כך אמר יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט, כריסטופר דוד, והוסיף: "הסנאטורים עשויים לשוב ולדון בתכנית החילוץ ביום שלישי לכל המוקדם".



נשיא ארה"ב ג'ורג' וו. בוש הודיע כי הוא מאוכזב מכישלון הצעת התכנית, וכי קיים הצורך לנטרל את הפאניקה בשווקים ולהימנע ממיתון ארוך וכואב בארה"ב. "אני הולך לדבר עם היועצים הכלכליים שלי, ואנחנו נעבוד עם חברי הקונגרס ואנחנו נתקדם", אמר בוש.



בגזרת המקרו, מספר נתונים נוספים עשויים להשפיע על המסחר. מדד מנהלי הרכש שבודק את מצבו של
מגזר הייצור מבחינת הזמנות, תעסוקה, ייצור, הזמנות חדשות ומלאי, צפוי להראות על התכווצות המשק האמריקאי, כאשר הצפי הוא לקריאה של 49.5. קריאה מעל 50 מעידה על צמיחה ואילו קריאה מתחת ל-50 התכווצות.



בנוסף, יתפרסם הדו"ח על מלאי הנפט בארה"ב, כאשר ירידה חדה במלאי הנפט עשויה לגרור עלייה במחירו. מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש נובמבר עולים ב-2.5% ונסחרים ברמה של 98.75 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק לאחר שאתמול רשם הנפט את הירידה החדה זה כמעט 7 שנים, בעקבות דחיית תכנית החילוץ לכלכלה האמריקאית. הירידה במחיר הנפט נובעת מהחששות לירידה בביקוש לסחורה בארה"ב.



בענף הפיננסים, בנק מיצובישי UFJ הפסיד 506 מיליון דולר על הנייר מהשקעה בשווי 9 מיליארד דולר שביצע בבנק מורגן סטנלי (סימול MS), לאחר שמניית הבנק צנחה אתמול בעקבות דחיית תכנית החילוץ לכלכלה האמריקאית.



כחלק מההשקעה של מיצובישי UFJ במורגן סטנלי הסכים הבנק היפאני לרכוש מניות במחיר של 25.25 דולר למניה בשווי כולל של 3 מיליארד דולר. מניית מורגן סטנלי ירדה אתמול ב-15% בבורסת NYSE ונסגרה במחיר של 20.99 דולר.



וורן באפט, המשקיע האגדי הפסיד 79 מיליון דולר בעקבות השקעתו בגולדמן סאקס (סימול GS). מאז הודיע ב-24 בספטמבר על השקעה של 5 מיליארד דולר בבנק ההשקעות גולדמן סאקס, חלו תהפוכות רבות בשווקים. אולם, לאחר צניחה של 15% במניית גולדמן ביום שני, ההפסד של המשקיע הנודע וורן באפט, על הנייר מסתכם ב-79 מיליון דולר בלבד. זאת משום שמשקיעי גולדמן נהנו קודם לכן מ-3 ימי עליות. מאז הודעתו של באפט על ההשקעה, נחלשה המנייה ב-1.9%.



במניות הישראליות, אמדוקס (סימול DOX), יצרנית מוצרי הבילינג, חתמה על חוזה עם קומקאסט, ספקית התקשורת והאינטרנט, לאספקת מוצרי ניהול לקוחות ובילינג לחברה. שווי העסקה לא נמסר.



אלווריון (סימול ALVR), ספקית הפתרונות לפס רחב ופתרונות ה-WiMax, חתמה על חוזה עם וויספר להרחבת הרשת של החברה בארה"ב. אלווריון תפרוס את מערכת ה-BreezeMax 2500 של החברה בתדר של 2.5 ג'יגה הרץ וכן את מערכת ה-BreezeMax 3650 בתדר של 3.65 ג'יגה הרץ.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully