וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני מאקרו מעודדים בארה"ב: שיפור בבטחון הצרכנים חודש שלישי ברציפות

סוכנויות הידיעות

30.9.2008 / 17:46

ירידה מתונה מהצפוי במדד הפעילות העסקית באזור המערב התיכון של ארה"ב



חזית המאקרו בארה"ב סיפקה היום כמה נקודות אור, בהן שיפור חודשי שלישי ברציפות בבטחון הצרכנים וירידה מתונה מהצפוי במדד הפעילות העסקית באזור המערב התיכון של ארה"ב.



מדד בטחון הצרכנים בארה"ב עלה בחודש ספטמבר לרמה של 59.8 - עלייה חודשית שלישית ברציפות - מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. זאת לעומת 58.5 באוגוסט. שיעור הצרכנים שהעריכו שהתנאים העסקיים הנוכחיים הם רעים גדל ל-34.2% לעומת 32.7% בחודש הקודם, ואילו שיעור הצרכנים שהעריכו כי המצב טוב ירד ל-12.5% לעומת 13.7% בסקר הקודם.



עם זאת, שיעור הצרכנים שהעריכו כי צפויה הרעה נוספת באקלים העסקי בשישה החודשים הקרובים צנח ל-21.3% לעומת 25.2% בחודש הקודם.



עוד בחזית המאקרו היום: מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו ירד בספטמבר לרמה של 56.7 לעומת 57.9 באוגוסט, מסר היום מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לירידה חדה יותר של המדד לרמה של 53. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 מצביעה על התרחבות הפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות בפעילות.



לצד נתוני המאקרו הטובים מהצפוי שפורסמו היום, סיפק שוק הדיור בארה"ב חדשות עגומות. מדד סטנדרד אנד פור'ס-קייס שילר, העוקב אחר מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, נפל ביולי ב-16.3% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - הנפילה החדה מעולם. המדד, אשר נפל בחודש יוני בקצב שנתי של 15.9%, ירד מדי חודש מאז ינואר 2007. קצב נפילת מחירי הבתים הואץ גם ביחס לחודש הקודם. מחירי הבתים ירדו ביולי ב-0.9% לעומת יוני, לעומת ירידה של 0.5% ביוני לעומת החודש הקודם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully