וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה איבדו מעל 11% בספטמבר; מניות הבנקים הובילו העליות היום; אירלנד זינקה ב-7%

נמרוד הלפרן

30.9.2008 / 19:29

בורסת פאריס עלתה היום ב-2%; לונדון הוסיפה 1.7%; עליות מגזר הטכנולוגיה

בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 1.7%; בורסת פרנקפורט הוסיפה 0.4%; בורסת פאריס עלתה ב-2%. בורסת אירלנד, אשר נפלה אתמול ב-13%, עלתה היום ב-7.4%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי, אשר נפל אתמול ב-5.5%, עלה היום ב-1.8%. בסיכום החודשי, נפל המדד בספטמבר ביותר מ-11% - הנפילה החודשית הרביעית הכי חדה מעולם.



בית הנבחרים האמריקאי דחה אמש הצעת החוק, שנועדה להזרים 700 מיליארד דולר לבנקים שנקלעו לקשיים בגלל ניירות ערך בעייתיים מגובי משכנתאות. הדחייה היא מכה קשה לממשל ולמנהיגי הקונגרס. לאחר ימים של משא ומתן, הגיש משרד האוצר הצעת חוק הכוללת פשרות רבות, אולם המחוקקים החליטו לדחות אותה.



ממשלת צרפת מתכוונת להציג בימים הקרובים צעדים חדשים להתמודדות עם המשבר המגזר הפיננסי, אמר היום נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי. הנשיא אמר את הדברים לאחר פגישה שקיים היום עם ראשי המגזר הבנקאי בצרפתי, אשר התקיימה שעות ספורות לאחר שהממשלות צרפת ובלגיה הזרימו מימון חירום של יותר מ-9 מיליארד דולר לבנק דקסיה.



בהודעה שפירסם סרקוזי לאחר הפגישה נאמר כי הנשיא הזכיר למנהלי הבנקים הגדולים בצרפת את אחריותם לספק נזילות לכלכלה. "עד סוף השבוע, הממשלה מתכוונת להודיע על הצעדים החדשים", נאמר בהודעה, אשר לא פירטה באלו צעדים מדובר.



היורו רושם היום מול הדולר את הנפילה היומית החדה ביותר מאז השקת המטבע האירופי בשנת 1999, לאחר שממשלות צרפת ובלגיה הזרימו מימון חירום של יותר מ-9 מיליארד דולר כדי למנוע את קריסתו של דקסיה, הבנק הגדול בעולם העוסק במתן אשראי לרשויות מקומיות ולמוסדות מוניציפאליים.



היורו נופל ב-2.6% מול הדולר לשער של 1.4064 דולר ליורו, והשלים בכך נפילה של 9.8% מול המטבע האמריקאי מתחילת השנה. הדולר מתחזק גם מול מטבעות מרכזיים אחרים באירופה על רקע הערכות כי תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בארה"ב בסך 700 מיליארד דולר - ההתערבות הממשלתית הגדולה ביותר של ממשלת ארה"ב מאז השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת - תאושר כבר מחר, למרות שבית הנבחרים דחה את התוכנית אתמול. מול הפרנק השווייצי נוסק הדולר ב-2.8% לרמה של 1.1194 פרנק לדולר. מול הליש"ט מזנקת הדולר ב-1.7% לרמה של 1.7776 דולר לליש"ט.



מגזר הפיננסים הוביל היום את העליות בבורסות אירופה לאחר שממשלות צרפת ובלגיה הזרימו לדקסיה - החברה האם של דקסיה ישראל (לשעבר בנק אוצר השלטון המקומי) - מימון חירום בסך 6.4 מיליארד יורו (כ-9.2 מיליארד דולר). מניית דקסיה (סימול DX.PA), אשר איבדה יותר ממחצית משווייה מתחילת השנה, עלתה היום ב-4.7%.



הזרמת מימון החירום לדקסיה באה יומיים לאחר שממשלות בלגיה, הולנד ולוקסמבורג הצילו מקריסה את פורטיס, חברת השירותים הפיננסים הגדולה ביותר בבלגיה, ולאחר הלאמת הבנק הבריטי ברדפורד אנד בינגלי וחבילת הצלה ממשלתית לבנק המשכנתאות המסחריות הגרמני, היפו ריל אסטייט.



HSBC (סימול HSBA.L) הבריטי, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי שוק, וקרדי אגריקול (סימול CAGR.PA), הבנק השלישי בגודלו בצרפת, עלו ביותר מ-4%. קרדי סוויס (סימול CSGN.VX) השווייצי הוסיף 3.5%; אקסה (סימול AXA.PA), חברת הביטוח הגדולה בצרפת, הוסיפה יותר מ-6%.



עליות חדות נרשמו במגזר הבנקאי של אירלנד לאחר שהממשלה הודיעה היום כי תערוב לפקדנות הבנקים המסחריים וחובותיהם למשך שנתיים. אנגלו אייריש בנק זינק ב-67%; בנק אוף איירלנד קפץ ב-21%.



עליות חדות נרשמו היום גם במגזר הטכנולוגיה באירופה. אינפיניון הגרמנית, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, זינקה ב-7%; ענקית ציוד הטלקום אלקטל-לוסנט הוסיפה 3.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully