וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגולטור בבריטניה חייב את מרדוק למכור החזקותיו ב-ITV; בין המועמדים לרכוש - סבן, קרייז ואייפקס

נמרוד הלפרן

30.9.2008 / 21:00

ערעור שהגישה בריטיש סקיי על ההחלטה נדחה; דיסני, ברלוסקוני ו-RTL גם מועמדות לרכוש רשת הטלוויזיה



רשויות הרגולציה בבריטניה דחו את הערעור שהגישה חברת הטלוויזיה בריטיש סקיי של ענקית המדיה ניוז קורפ שבשליטת רופרט מרדוק, והורו לחברה לצמצם את החזקותיה ב-ITV - רשת הטלוויזיה המסחרית הגדולה בבריטניה - עקב חשש לפגיעה באיזון בסיקור החדשות במדינה.



לפי הערכות, ההחלטה עשויה לגרור תחרות עזה על רכישת החזקות בריטיש סקיי ב-ITV, ואולי אף להתפתח לכדי מאבק על השליטה בחברה. לדברי אנליסטים בבריטניה ואירופה, בין המועמדים לרכישת מניות ITV נמצאים איל המדיה הישראלי-אמריקאי, חיים סבן, חברת הפקות הטלוויזיה ההולנדית אנדמול שבראשות ינון קרייז, בן טיפוחיו של סבן, וכן מספר קרנות השקעה פרטית, בהן קרן אייפקס - מבעלות השליטה בבזק ובתנובה - והבנק האמריקאי גולדמן סאקס, אשר כבר ניסו לרכוש את ITV לפני שנתיים.



מועמדים נוספים לרכישת החזקות בריטיש סקיי ב-ITV שציינו אנליסטים: ענקית המדיה האמריקאית דיסני, חברת הטלוויזיה הגרמנית RTL, אימפריית התקשורת של ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני, מדיה סט, והבנק האמריקאי גולדמן סאקס.



בריטיש סקיי הדהימה את שוק הטלוויזיה הבריטי בנובמבר 2006 כאשר רכשה נתח של 17.9% בחברת ITV, תמורת 940 מיליון ליש"ט. זאת, זמן קצר לאחר דיווחים ראשונים על כוונת חברת הטלוויזיה בכבלים הבריטית, וירג'ין מדיה, להגיש הצעת רכש ל-ITV.



בהחלטתו אתמול, קבע הרגולטור הבריטי כי החזקותיה של בריטיש סקיי ב-ITV עלולות לגרום פגיעה במגוון זוויות סיקור החדשות במדינה, ועל כן הורו לחברה לצמצם את החזקותיה ב-ITV לפחות מ-7.5%.



לפי הערכות אנליסטים, צפוי בריטיש סקיי לקבל עבור החזקותיה ב-ITV כ-300 מיליון ליש"ט (530 מיליון דולר). ITV נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.8 מיליארד ליש"ט (3.2 מיליארד דולר), אולם אנליסטים מעריכים כי רכישת השליטה בחברה תחייב את הקונה להשקיע יותר מ-4 מיליארד ליש"ט (7.1 מיליארד דולר), בשל הפרמיה שיידרש לשלם על מחיר המניה, וכן כיסוי חובות החברה והוצאות פנסיה לעובדים.



מניית ITV נפלה ביותר מ-50% מתחילת השנה, ונחסרת בפחות מרבע משווייה בעת רכישת מניותיה על ידי בריטיש סקיי בשנת 2006. בחודש שעבר דיווחה ITV כי רשמה הפסד של 1.5 מיליארד ליש"ט במחצית הראשונה של 2008 בעקבות ירידה בהכנסות מפרסום, וכי החליטה לקצץ ב-50% את הדיווידנד המחולק למשקיעים.



ניוז קורפ מחזיקה בנתח של 36% משוק העיתונות הבריטי, והנתח של בריטיש סקיי ו-ITV בשוק הטלוויזיה הבריטי מגיע ל-30%, לפי נתוני DTI.



חיים סבן, אשר הביא לעולם המערבי את ה"פאואר ריינג'רס", עשה הון מפיתוח וממכירת ערוץ "פוקס פמילי", ביחד עם ניוז קורפ. סבן, אשר הונו מוערך ב-3 מיליארד דולר, הוא מבעלי חברת בזק הישראלית ומבעלי יוניוויז'ן - רשת הטלוויזיה הגדולה ביותר בארה"ב בשפה הספרדית - אותה רכש בראש קבוצת משקיעים תמורת 12.3 מיליארד דולר, ב-2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully