וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה תסייע לענק משכנתאות בריטי

1.10.2008 / 13:01

הצעד נועד לבלום את קריסתו של בנק "ברדפורד אנד בינגלי" שהושפע מהמשבר בארה"ב. הלילה יצביע הסנאט על תכנית החילוץ הפיננסית

הנציבות האירופית אישרה היום (רביעי) תכנית חילוץ לבנק המשכנתאות הבריטי "ברדפורד אנד בינגלי". הצעד נועד לבלום את קריסתו של ענק המשכנתאות ולמנוע גלישה של המשבר בארצות הברית לאיחוד האירופי. "הוועדה קבעה כי הבנק עומד בתנאים לסיוע כלכלי", אמר בכיר אירופי.

בתחילת השבוע הולאם ברדפורד אנד בינגלי על ידי ממשלת בריטניה, שתשתלט על חטיבת המשכנתאות, מטה החברה ונכסיו. בנק סנטנדר הספרדי ירכוש את חטיבת הפקדונות הקמעוניים והסניפים של בנק ההלוואות לבעלי בתים הגדול בבריטניה. ברדפורד אנד בינגלי הוא הבנק השני שמלאימה ממשלת בריטניה, לאחר שבחודש פברואר הולאם בנק נורתרן רוק, לאחר שהממשל לא מצא עבורו קונה.

בתוך כך, הסנאט האמריקאי הסכים להצביע הלילה מחדש על תוכנית החילוץ הפיננסית בעלות של 700 מיליארד דולר. התוכנית עליה יצביע הסנאט כוללת מספר שינויים, בהם עליה חדה בכמות ההפקדות שיבוטחו על ידי החברה הפדרלית לביטוחי הפקדות, וכן חבילת הקלה במסים אותה דחה בית הנבחרים. מנהיג הרוב הדמוקרטי בקונגרס הארי ריד קיבל הסכמה מלאה לקבוע הצבעה נוספת על התוכנית המתוקנת. הבית הלבן הגדיר את התוכנית כהכרחית כדי להימנע ממשבר כלכלי עמוק אפילו יותר.

המועמדים לתפקיד נשיאות ארה"ב, ברק אובמה הדמוקרטי וג'ון מקיין הרפובליקני וכן סגנו של אובמה ג'ון ביידן, יגיעו להצבעה החוזרת בסנאט, כך טענו מנהלי מסע הבחירות של השניים. שני המועמדים גיבו את השינויים בחבילה המקורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully