וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות קלות

ניר צליק

2.10.2008 / 0:22

לקראת ההצבעה בסנאט על תכנית החילוץ הכלכלית, ירדו מעט המדדים העיקריים. הנאסד"ק השיל 1.1% והדאו ג'ונס איבד רק 0.1%

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים, כשברקע למסחר היתה הציפייה להצבעה על תוכנית החילוץ החלופית בסנאט וכן מדד מנהלי הרכש, שהראה כי מגזר הייצור נחלש באופן משמעותי.

דאו ג'ונס איבד 0.2% ל-10,831 נקודות, נאסד"ק השיל 1.1% ל-2,069 נקודות ו-S&P 500 ירד ב-0.5% ל-1,161 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.059% ל-3.768%.

בניסיון להחיות את תוכנית החילוץ לכלכלה האמריקאית של ממשל בוש, ייפגשו היום ראשי הסנאט האמריקאי בכדי לקיים הצבעה על הגרסה השנייה לתוכנית, אשר כוללת קיצוצי מסים. הקיצוצים נועדו לרצות את הרפובליקאים כשההצבעה עליה תגיע לבית הנבחרים. בנוסף, תכלול התוכנית החדשה גידול נרחב בכמות הפקדונות הבנקאים להם התוכנית הפדרלית לביטוח פיקדונות (FDIC) תעניק עירבונות.

אתמול החליט הסנאט האמריקאי פה אחד לשוב ולהצביע היום על הגרסה השנייה של תוכנית החילוץ. התוכנית היא התקווה הגדולה של הממשל האמריקאי לנסות ולמנוע את המשך הידרדרות משבר האשראי שפגע בכלכלת ארה"ב ובכלכלת העולם. ההצבעה צפויה להתקיים, ככל הנראה, ב-21:00 שעון ארה"ב (ארבע בבוקר, שעון ישראל).

נשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, ציין כי על הקונגרס האמריקאי לאשר את תוכנית החילוץ בשווי 700 מיליארד דולר, כדי להשיב את האמון במערכת הפיננסית העולמית. "החוק חייב לעבור, בשביל בטחון ארה"ב ובשביל בטחונה של המערכת הפיננסית העולמית כולה", אמר טרישה בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג, והוסיף: "אני מלא אמון, אבל כמובן שזוהי החלטה של הקונגרס האמריקאי".

בגזרת המקרו, מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור בארה"ב צנח בחודש ספטמבר לרמה של 43.5 נקודות - הנפילה החדה ביותר מאז 84' - לעומת 49.9 באוגוסט; כך מסר היום מכון המחקר ISM. המדד נמצא כעת ברמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2001. תחזית הכלכלנים היתה לירידה קלה בלבד של המדד, לרמה של 49.6. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 מצביעה על התרחבות בפעילות המגזר. זאת, בעוד שמדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות בפעילות. כלכלנים העריכו כי בעקבות הנפילה היום, מתקרב המדד לרמות המקובלות בתקופות מיתון.

מוקדם יותר היום מסרה חברת המחקר ADP כי מספר המשרות במגזר הפרטי בארה"ב ירד בספטמבר ב-8,000, בהמשך לנפילה של 37 אלף משרות באוגוסט. תחזית הכלכלנים היתה לנפילה של 50 אלף משרות בספטמבר, בהמשך לירידה של 33 אלף שעליה דווח במקור באוגוסט.

נתוני ADP מתפרסמים יומיים לפני פרסום דו"ח התעסוקה לספטמבר, אשר לפי התחזיות יצביע על נפילה של 90 אלף משרות בשוק התעסוקה האמריקאי - בהמשך לנפילה של יותר מ-600 אלף משרות מתחילת השנה. שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי, ברמה של 6.1% - שיא של חמש שנים.

עוד בגזרת המקרו, הדו"ח על הוצאות הבנייה בארה"ב באוגוסט הראה כי ההוצאות היו זהות לחודש הקודם. הציפייה היתה לירידה של 0.5% בהוצאות. הדו"ח של סוכנות האנרגיה האמריקאית על עתודות הנפט הראה עלייה של 4.3 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-26 בספטמבר, ל-294.5 מיליון חביות. בתגובה ירד מחיר החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר, שנסגרו במחיר של 98.53 דולר לחבית, ירידה של 2.1% או 2.11 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

במגזר הפיננסי החבוט - בנק UBS השווייצי הנסחר ב-NYSE, הבנק האירופי בעל ההפסדים הגדולים ביותר ממשבר האשראי, עלול לקצץ 1,900 משרות בחטיבת בנקאות ההשקעות ובחטיבות המסחר במניות, במט"ח ובאג"ח, בפגישת בעלי המניות של הבנק מחר; כך אמרו שני מקורות המקורבים לפרשה.

הבנק יקצץ בנוסף גם משרות בצוות התמיכה של הבנק, לפי המקורות שסירבו להזדהות כי אינם מורשים לדבר על הקיצוצים. בסוף יוני היו לבנק 19,475 עובדים בחטיבת בנקאות ההשקעות ובחטיבות המסחר במניות, באג"ח ובמט"ח. זאת, לעומת 22,137 עובדים ביוני 2007 בחטיבות אלה.

המיליארדר האמריקאי שלדון אדלסון, בעל החינמון "ישראל היום", השקיע 475 מיליון דולר בחברת בתי ההימורים לאס וגאס סאנדס (סימול LVS) שבראשה הוא עומד. זאת, בניסיון לחזק את מצבה הפיננסי, לאחר שמניות החברה איבדו יותר ממחצית משוויין מתחילת השנה.

אדלסון, יו"ר ובעל המניות העיקרי של LVS, ביצע את ההשקעה באמצעות רכישה פרטית של אג"ח בכורה להמרה של LVS, לפירעון באוקטובר 2013, בריבית של 6.5%. "לאור התנודתיות בשוקי האשראי, השקעה זו תחזק את מצב ההון והנזילות שלנו בעודנו ממשיכים ביישום תוכניותנו", אמר אדלסון בהודעתו על ההשקעה.

ענקית התעשייה האמריקאית, ג’נרל אלקטריק (-3.92% , 24.5), החברה השנייה בגודלה בארה"ב במונחי שווי שוק, הודיעה היום על כוונתה לגייס 12 מיליארד דולר בהנפקת מניות, ועל מכירת מניות בכורה בסך 3 מיליארד דולר לחברת ההחזקות ברקשייר התאוויי של המשקיע המיליארדר וורן באפט. תמחור ההנפקה צפוי לפני פתיחת המסחר בוול סטריט מחר.

מוקדם יותר היום הוריד דויטשה בנק את תחזיות הרווח ומחיר היעד למניית GE על רקע חשש להרעה בעסקי חטיבת השירותים הפיננסים, GE קפיטל. דויטשה הוריד את תחזית הרווח ל-GE ל-2008 ל-2 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 2.2 דולר למניה, ואת תחזית הרווח לשנת 2009 הוריד ל-1.95 דולר למניה.

בענף הטכנולוגיה, עקב פקודות מסחר שגויות, נפלה מנייתה של ענקית האינטרנט גוגל (1.92% , 411.72) אמש ב-10%, למחיר של 341.43 דולר, בדקות האחרונות של המסחר בוול סטריט. בהודעה שפירסמה בורסת נאסד"ק נמסר כי פקודות מסחר שגויות שהגיעו לנאסד"ק ממרכז מסחר אחר, הן שגרמו למחזורי המסחר החריגים במניה. נאסד"ק תיקנה את מחיר הסגירה של מניית גוגל אתמול ל-400.52 דולר - עלייה של 5% - וביטלה את כל פעולות המסחר שבוצעו בשלוש הדקות האחרונות של המסחר אתמול ובשתי הדקות שאחרי סגירתו, ואשר היו בהיקף של יותר מ-425.29 דולר (מחירה של מניה אחת בקירוב).

עוד בענף הטכנולוגיה, חברת HP (-2.75% , 44.97) רכשה את LeftHand Networks, מתחרתה של אקסנט הישראלית, תמורת 360 מיליון דולר.

במניות הישראליות, אורבוטק (0.13% , 8.0) עוררה עניין, לאחר שאמש אישרה ועדת ההשקעות הזרות בארה"ב את רכישת פוטון דיינמיקס על ידי אורבוטק. לפני מספר שבועות איבדה מניית פוטון דיינמיקס במהלך ערב אחד 14.5%, בעקבות חשש משקיעים כי העסקה לא תצא אל הפועל, על אף שבעלי המניות של החברה אישרו את עסקת המכירה לאורבוטק תמורת 290 מיליון דולר. מניית אורבוטק עלתה ב-0.9% אמש במסחר.

טאוארסטרים, ספקית אינטרנט אלחוטי באיזור שיקאגו בארה"ב, חתמה על הסכם עם אלווריון (-3.79% , 5.59), ספקית פתרונות הרשת האלחוטיים, לפרישת רשת של החברה. טאוארסטרים תפרוש רשת ממשפחת ה-BreezeMax, שתאפשר לחברה האמריקאית להגיע לעסקים נוספים ברחבי העיר.

בין המניות הישראליות שעוררו עניין במסחר היום היו מניות יצרנית התרופות הגנריות טבע, שירדה ב-2.1%, מניות קומברס, יצרנית תוכנות הבילינג, שירדה ב-4.2% ומניות יצרנית תוכנות האבטחה צ'קפוינט שאיבדה 1.1%

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully