וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים עמדו ב-9 בבוקר וחיכו שיפתחו את הקניון"

עדי דברת

2.10.2008 / 13:41

הימים שלפני ראש השנה פיצו את בעלי הקניונים על תקופת היובש שקדמה להם. המכירות זינקו פי 3 ופיצו על החולשה בקיץ

הימים שקדמו לחג פיצו את רשתות השיווק והקניונים על התקופה הקשה שקדמה להם - כך סיפרו ל-TheMarker מנכ"לי הקניונים. "מיום חמישי היתה אופוריה - ממש כמו בימים הטובים. הרשתות דיווחו על מכירות של פי 2 ופי 3 מימים רגילים, וברשתות בהן היה נדמה שלא יעמדו ביעדים החודשיים שהציבו לעצמן, הצליחו להשלים את הפער", אמר פאר נדיר, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי.

נדיר סיפר כי "אנשים עמדו בתשע בבוקר ליד הדלתות וחיכו שיפתחו את הקניונים". זאת, לעומת השבועות הראשונים של ספטמבר בהם סכומי הקניות היו נמוכים מהממוצע והקניות היו נמוכות בכ-10% מבספטמבר הקודם.

גם משה רוזנבלום, מנכ"ל קבוצת קניוני ישראל המונה 16 קניונים, מסר כי הימים שבין שישי הקודם לערב החג, שהתקיים ביום שני האחרון, היו חזקים מאוד והרשתות סיימו עם פדיונות טובים. לדבריו, קניות החג היו גבוהות יותר בפריפריה בצורה משמעותית לעומת גוש דן. רוזנבלום הוסיף כי התחום שהושפע באופן חיובי השנה מהחג הוא תחום האופנה, אשר ספג הצלחה עקב מזג האוויר הקריר שהביא אנשים לקנות בגדי חורף.

למרות הקניות הערות, אנשים העדיפו לערוך את הקניות השנה קרוב ככל האפשר למועד החג ולא פרסו את הקניות על מספר שבועות, כנהוג בדרך כלל. "בחודשים יולי עד ספטמבר אנשים שמרו את הכסף קרוב לחזה והרשתות, בעיקר בפריפריה, דיווחו על ירידה של 10% במכירות. החג עזר לתקן את המספרים הנמוכים של ספטמבר", מסר עופר שחטר, מנכ"ל אריאל פרומול ניהול קניונים, שמנהלת כ-30 קניונים בישראל.

לדברי רוזנבלום, הקניות לחג - שמתחילות בדרך כלל כשבועיים לפני מועד החג - החלו השנה רק ביום שישי שקדם לחג. לכן, גם אם אנשים הירבו בקניות הוא אינו יודע אם זה פיצה על התקופה שקדמה לחג. נדיר מקניוני עזריאלי תולה את צמצום מועד עריכת הקניות במשבר הפיננסי העולמי: "השנה, יותר מתמיד, אנשים חיכו לרגע האחרון בכדי לערוך את הקניות לחג. אני מתאר לעצמי שזה נובע הרבה מהאפקט הפסיכולוגי שבא בעקבות המשבר הפיננסי. גם אם הוא לא משפיע בפועל על אנשים הכותרות משפיעות עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully