וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי שוקל להוריד את הריבית

רויטרס

2.10.2008 / 16:14

מוכנותו של הבנק הפדרלי להוריד את הריבית מרמתה הנוכחית - 2% - מסמנת מהפך במדיניותו של הבנק החושש כי הכלכלה תגלוש למיתון

בכירי הבנק הפדרלי שוקלים להוריד שוב את הריבית בארה"ב, לאחר שהוריד אותה ביותר מ-3% מאז ספטמבר 2007, אפילו אם הקונגרס יאשר את תוכנית החירום הכלכלית של הממשל האמריקאי - כך דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

לפי הדיווח, מוכנותו של הבנק הפדרלי להוריד את הריבית מרמתה הנוכחית - 2% - מסמנת מהפך במדיניותו של הבנק, לאחר שבחודשים האחרונים הותיר את הריבית ללא שינוי בשל החשש מפני האצה האינפלציה עקב העלייה במחירי האנרגיה והמזון.

הסנאט האמריקאי אישר הלילה את התוכנית המתוקנת לחילוץ מגזר הפיננסים, ברוב של 74 תומכים מול 25 מתנגדים. התוכנית, שנדחתה ביום שני על ידי בית הנבחרים והובילה את השווקים בעולם לנפילות חדות, הורחבה וכוללת כעת גם הקלות במסים בסך 110 מיליארד דולר לעסקים ולמעמד הבינוני, והגדלת התקרה של ביטוח הפקדונות בבנקים ל-250 אלף דולר. התוכנית צפויה לעבור מחדש להצבעה שתיערך ככל הנראה ביום שישי בבית הנבחרים, לאחר שנדחתה ביום שני ברוב של 228-205.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, הזהיר בשבוע שעבר את חברי הקונגרס כי אם לא יאשרו את התוכנית במהרה, הדבר יערער את יציבותה של המערכת הפיננסית האמריקאית ויפגע בכלכלה כולה. "רק לעיתים רחוקות מאוד ייתכן מצב שלמשבר פיננסי בהיקף שכזה לא תהיה השפעה משמעותית על הכלכלה", אמר ברננקי.

המשקיעים צופים כעת כי הבנק הפדרלי יוריד את הריבית פעם נוספת לפני סוף השנה, למרות תוכנית החירום הכלכלית, בעקבות החששות כי הכלכלה האמריקאית תגלוש למיתון. מכון המחקר ISM מסר אתמול כי מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור בארה"ב צנח בחודש ספטמבר לרמה של 43.5 נקודות - הנפילה החדה ביותר מאז 84' - לעומת 49.9 באוגוסט. מהמכון נמסר כי המדד נמצא כעת ברמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2001.

החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds futures) - הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מצביעים כעת על סבירות גבוהה שהבנק הפדרלי יוריד את הריבית ב-0.25% בפגישתו הקרובה בסוף אוקטובר ועל סבירות של 60% שהוא יוריד את הריבית ב-0.50%, לעומת סבירות של 10% בלבד ביום שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully