וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט נופל ב-4% ל-94.5 דולר לחבית

אשר שכטר

2.10.2008 / 19:10

בעקבות התחזקות הדולר ועל רקע חששות כי ההאטה הכלכלית בארה"ב תוביל לירידה בביקושים, למרות אישורה של תוכנית החירום בסנאט

מחיר הנפט נופל כעת ב-4% בבורסת הסחורות של ניו יורק, בעקבות התחזקות הדולר מול היורו ועל רקע חששות כי ההאטה הכלכלית בארה"ב תוביל לירידה בביקוש לנפט, למרות אישורה של תוכנית החירום הכלכלית בסנאט.

הסנאט אישר הלילה את התוכנית המתוקנת לחילוץ מגזר הפיננסים ברוב של 74 תומכים מול 25 מתנגדים. התוכנית, שנדחתה ביום שני על ידי בית הנבחרים והובילה את השווקים בעולם לנפילות חדות, הורחבה וכוללת כעת גם הקלות במסים בסך 110 מיליארד דולר לעסקים ולמעמד הבינוני, והגדלת התקרה של ביטוח הפקדונות בבנקים ל-250 אלף דולר. התוכנית צפויה כעת לעבור מחדש להצבעה בבית הנבחרים, בו היא נדחתה ביום שני ברוב של 228-205, שתיערך ככל הנראה ביום שישי.

הדולר מתחזק כעת לשיא של שנה מול היורו, בעקבות אישור התוכנית בסנאט ולאחר שנשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, הזהיר כי כלכלת גוש היורו נכנסת לתקופה ממושכת של האטה כלכלית. הדולר מתחזק ב-1.6% לרמה של 1.3782 דולר ליורו - רמתו הגבוהה ביותר מול המטבע האירופי מאז ה-17 בספטמבר 2007.

למרות אישורה של התכנית בסנאט והציפיות כי תאושר בקונגרס, נופל כעת מחיר החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה בנובמבר ב-4% ל-94.5 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק, בשל החששות כי התוכנית לא תצליח למנוע מכלכלת ארה"ב לגלוש למיתון. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, נופל ב-2.7% ל- 92.86 דולר לחבית.

בעקבות הירידה החדה במחיר הנפט, שנפל ב-34% מאז שנגע בשיא של 147.27 דולר לחבית ב-11 ביולי, הוריד היום מריל לינץ' את תחזיתו למחיר הנפט ב-2009 ל-90 דולר לחבית, לעומת תחזית קודמת שצפתה כי מחיר הנפט יעמוד ב-2009 על 107 דולר לחבית. בנק ההשקעות הזהיר מפני אפשרות של מיתון עולמי, אשר עשויה לדבריו להפיל את מחיר הנפט ל-50 דולר לחבית בשל הירידה החדה בביקוש לנפט בארה"ב, באירופה ובשווקים המתעוררים.

עוד בשוק הסחורות, מחיר הזהב נופל ב-3.1% ל-859.50 דולר לאונקייה בעקבות התחזקות הדולר, לאחר שאישורה של תוכנית החירום בסנאט הקטין את הביקוש למתכת היקרה כמפלט מפני הנפילות בשוקי המניות.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully