וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: כ-250 מיליון ש' נפדו מקרנות הנאמנות

נתן שבע

2.10.2008 / 19:07

היום התחדשו הפדיונות בקרנות הנאמנות אם כי בסך הכל לא מדובר בתנועה ערה החוצה. "אנחנו רחוקים מההיסטריה שחווינו לפני כשבועיים"

גם היום התחדשו הפדיונות בקרנות הנאמנות אם כי בסך הכל לא מדובר בתנועה ערה החוצה. על פי ההערכות בתעשייה, מדובר בפדיונות של 250 מיליון שקל בקרנות המסורתיות (לא כולל הקרנות הכספיות) למרות שהכותרות על הקריסה בארה"ב ליוו היום את רוב הכותרות הראשיות בעיתון. "אנחנו רחוקים מההיסטריה שחווינו לפני כשבועיים", אמר אחד ממנהלי הקרנות הנאמנות בארץ. ייתכן כי חלק מהציבור כבר צופה קדימה כי תוכנית החירום תאושר בארה"ב. ייתכן כי גם חלק מהמשקיעים נמצא פשוט בחופשה", הוא הוסיף.

מרבית מנהלי הקרנות דיווחו היום על מעבר לקרנות הכספיות. "למרות שהיה חשש בעולם מפני קרנות כספיות ופדיונות שם, נראה שלארץ זה לא הגיע", אומר אותו מנהל. אחת הסיבות לכל, היא פדיון של סדרת מק"מ שמתבצעת (סדרת מק"מ 1018) בעלת היקף של 7 מיליארד שקל. זו גם אחת הסיבות שמסבירות את העליות החדות יחסית במק"מ היום - 0.3%-0.1%. "יש מעבר למק"מים סחירים. חלק מכך נובע כי מק"מ נחשב היום פחות מסוכן מפיקדון כספי. מדובר גם במשהו טכני סדרת המק"מ הבאה תונפק רק בשבוע הבא ולא היו גיוסי מק"מ השבוע", הוסיף מנהל הקרן.

  • עוד באותו נושא:
  • קרנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully