וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולס פרגו ירכוש את ואקוביה ב-15 מיליארד ד'

נעם רודה

3.10.2008 / 16:37

הבנק היה אמור להירכש חלקית על ידי סיטי. מניית סיטי צולללת ב-10% במסחר שלפני הפתיחה. ואקוביה מזנקת ב-64%

וולס פרגו וואקוביה הכריזו היום על תוכנית למיזוג בין שני הבנקים בעלות של 15.1 מיליארד דולר - האחרון בגל של מיזוגים ורכישות של בנקים בעקבות משבר האשראי. וולס פרגו הודיע כי ירכוש 0.1991 מניות רגילות בתמורה לכל מניה של ואקוביה. ההסכם משקף לעסקה שווי של 7 דולר למניה, לפי מחיר סגירת המניה של וולס פרגו אתמול (35.16 דולר למניה). מנית ואקוביה נסגרה אתמול במחיר של 3.91 דולר למניה, בטרם הודיעו הבנקים על המיזוג.

החברות ציינו כי בשונה מעסקת המיזוג בין וושינגטון מיוצ'ואל וג'יי פי מורגן צ'ייס בתחילת השבוע, עסקה זו אינה כרוכה במעורבות של התוכנית הפדרלית לביטוח פקדונות (FDIC).

ואקוביה, הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, הודיע לפני ארבעה ימים כי יימכר לענקית הפיננסים סיטי, אך מועצת המנהלים של הבנק העדיפה את המיזוג עם וולס פרגו, משום שבעסקה זאת יירכש הבנק בשלמותו, ומשום שהרכישה לא דורשת התערבות ממשלתית. מניית ואקוביה מזנקת במסחר שלפני הפתיחה בוול סטריט ב-64%.

"העסקה משקפת ערך טוב בהרבה מאשר ההצעה הקודמת לרכוש רק את פעילויות הבנקאות של החברה", אמר יו"ר וולס פרגו ריצ'רד קווקוויץ'. "מניית ואקוביה יכולה להפוך להזדמנות טובה להשתתף בצמיחה ובהצלחה של הבנק המשותף, ואקוביה-וולס פרגו, שתהפוך לאחת מחברות הפיננסים הגדולות בעולם".

"העסקה הזאת מאפשרת לנו לא לפצל את ואקוביה ולשמור על הערך של החברה הממוזגת, מבלי צורך בתמיכה ממשלתית", אמר רוברט סטיל, מנכ"ל ואקוביה.

  • עוד באותו נושא:
  • ואקוביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully