וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התוכנית: וול סטריט נסגרה בירידות

שמואל שוסטר

3.10.2008 / 23:36

דאו ג’ונס איבד 1.5% לרמה של 10,325 נקודות ונסוג ב-7.4% מרמתו בסוף השבוע שעבר. נאסד"ק ירד ב-1.5% לרמה של 1,947

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים, למרות אישור תוכנית ההצלה מוקדם יותר הערב על ידי בית הנבחרים האמריקאי. לאחר אישור התוכנית התמתנו עליות השערים שאפיינו את תחילת המסחר והמדדים ננעלו בירידות על רקע חששות המשקיעים מהדיווחים השליליים על מצבה של הכלכלה האמריקאית וכי בתוכנית אין די בכדי לייצב את הכלכלה השוקעת.

דאו ג’ונס איבד 1.5% לרמה של 10,325 נקודות ונסוג ב-7.4% מרמתו בסוף השבוע שעבר. נאסד"ק ירד ב-1.5% לרמה של 1,947 נקודות והשלים צניחה שבועית של 10.8%. מדד S&P500 נחלש ב-1.3% לרמה של 1,099 נקודות ואיבד 9.4% בסיכום שבועי. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.002% לרמה של 3.644%.

בזירת המקרו: נתוני התעסוקה בארה"ב הצביעו על ירידה חדה מהצפוי של 159 אלף איש במספר המועסקים במשרות הלא חקלאיות במהלך חודש ספטמבר. זאת, לעומת צפי לירידה של 100 אלף איש בלבד. עם זאת, שיעור האבטלה במשק נותר ללא שינוי ברמה של 6.1%

בית הנבחרים בארה"ב אישר הערב את תוכנית החירום הפיננסית בסך 700 מיליארד דולר, אשר אושרה שלשום על ידי הסאנט ברוב של 74 מול 25. התוכנית כוללת הקלות מס בסך 149 מיליארד דולר, הרחבת הביטוח הפדרלי של פקדונות בנקים, שינויים בחוקי ני"ע וכן סעיפים נוספים שנועדו להרחיב את התמיכה בתוכנית בבית הנבחרים, אשר דחה גרסה ראשונה שלה ביום שני השבוע ברוב 223 מול 205.

"ברגע שהנשיא בוש יחתום על החוק, בכוונתנו לגייס יועצים מהמגזר הפרטי", אמר פולסון לכתבים לאחר אישור התוכנית. "התוכנית כוללת מגוון רחב של כלים, והשילוב שלה עם סמכויות שכבר בידינו, יהיה חשוב מאוד להגנת היציבות של שוקי הפיננסים, ובסופו של דבר להגן על בטחונו הכלכלי של העם האמריקאי", הוסיף.

אלן גרינספאן, הנשיא לשעבר של הבנק הפדרלי, העריך היום כי שוקי ההון והכלכלה יתאוששו בזמן הקרוב מהמשבר הפיננסי החמור ביותר מאז ימי "השפל הגדול". לדבריו, "ההיסטוריה מלמדת אותנו שביטחון המשקיעים חוזר לקדמותו בסופו של דבר".

על רקע המשבר בשווקים הפיננסים הודיע אמש ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקאי לנשיאות ארה"ב, כי המשקיע המיליארדר וורן באפט ומנכ"לית אי-ביי לשעבר, מג ויטמן, נמצאים ברשימת המועמדים לתפקיד שר האוצר תחתיו, אם ייבחר. לדבריו, יו"ר הבנק המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, יכהן בתפקיד עד תום כהונתו, וכי כנשיא ישקול את מינויו מחדש של ברננקי בהתאם להתפתחויות במצב הכלכלי.

וואקוביה, עד לא מזמן הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, יירכש על ידי וול פארגו בתמורה ל-15 מיליארד דולר. וואקוביה היה במו"מ לרכישתו על ידי בנק סיטי (-18.4% , 18.35) (לשעבר סיטיגרופ) בעסקה שכללה סיוע ממשלתי, אולם היום הודיע הבנק כי יתמזג עם וול פארגו בעסקת מניות במסגרתה יקבל הבנק מניות וולס פארגו בשווי 7 דולר בעבור על מניית וואקוביה. בעקבות ההודעה זינקה מניית ואקוביה ב-59% ואילו מניית סיטי צנחה ב-18.5%.

בתגובה להודעת וואקוביה הודיעה סיטי כי היא דורדת דורשת מבנק ואקוביה לבטל מכירתו לוולס פארגו בטענה כי הפר הסכם בלעדיות שחתם עמה.

בנק UBS (12.58% , 23.98) הודיע היום כי יפטר 2,000 עובדים, ויבצע מהלך ארגון מחדש של חטיבת בנקאות ההשקעות שלו על מנת לקצץ בהוצאות ולייעל את הפעילות. מהרבעון השלישי של 2007 פיטר הבנק כ-6,000 עובדים בחטיבת בנקאות ההשקעות שלו. מספר העובדים בבנק יגיע בסוף השנה לכ-17 אלף.

אורבוטק (-0.13% , 7.74), יצרנית ציוד הסריקה למסכים שטוחים ולוחות מודפסים נסחרה על רקע השלמת רכישתה של פוטון דינמיקס האמריקאית בתמורה ל-290 מיליון דולר במזומן. ביום שלישי עברה החברה את המשוכה האחרונה להשלמת הרכישה, לאחר שוועדת ההשקעות הזרות בארה"ב אישרה את רכישת פוטון, ואתמול בלילה הודיעה אורבוטק כי השלימה רכישת החברה האמריקאית.

בלופניקס (-3.12% , 3.11), יצרנית מערכות המודרניזציה למחשבים נחלשה על רקע פניה של רשות ניירות ערך האמריקאית לחברה, בבקשה לבדוק סדרה של מימושים במניות החברה לפני קריסת המניה בכ-40% בחודשים יוני ויולי השנה, בעקבות הורדת תחזית ההכנסות של בתי ההשקעות קרייג הלום ורות' קפיטל, ולפני פרסום אזהרת הרווח של החברה.

עם המניות הישראליות שבלטו במהלך המסחר ניתן למנות את ספקית השירותים לחברות סלולר אמדוקס שעלתה ב-4.8%, יצרנית שבבי המולטימדיה צורן צנחה ב-7.7%, יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי אלווריון נחלשה ב-1.4%, יצרנית ציוד התקשורת הסלולרי סרגון איבדה 2.6%, יצרנית השבבים טאואר הוסיפה 2%, יצרנית ציוד האבטחה מגל עלתה ב-5.5%, חברת המעבדים מטלינק צנחה ב-%8, יצרנית תוכנות התיכנון התבניות התעשייתיות סימטרון נפלה ב-13% ויצרנית התוכנות לניהול עובדים בשטח קליקסופטוור עלתה ב-5.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully