וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: מחירי השכירות בת"א יעלו ב-09' ב-5%-15%

רז סמולסקי

5.10.2008 / 11:12

הסקר צופה עליות בשכירויות גם בב"ש, חיפה וירושלים, וכן עלויות בשכירות למ"ר בשוק המשרדים באזור המרכז. שוק היוקרה ייפגע

מסקר שערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר בקרב 50 מנכ"לים בענף הנדל"ן עולה, כי 76% מעריכים שמחירי השכירות למגורים בתל אביב ימשיכו לעלות בשנת 2009 ב5%-15%, כמו גם מחירי השכירות במשרדים: 72% מהנשאלים סבורים כי המחירים יעלו בשיעור דומה של 5%-15%. רק הנישה של מגורי היוקרה סובלת מפסימיות: 71% מהנשאלים צופים ירידות מחירים.

רו"ח אמיתי ובר, שותף וראש מגזר הנדל"ן בפירמה מעריך כי שכר הדירה ימשיך לעלות בגלל הביקוש הגבוה לדירות מול היצע נמוך, במיוחד במרכז ובצפון ת"א.

רוב הנשאלים (67%) צופים כי מחירי השכירות ימשיכו לעלות גם בבאר שבע בשיעור של 5%-10% ו-57% מהם מעריכים כי למרות ההאטה הכלכלית, יעלו מחירי השכירות למגורים גם בירושלים בשיעור של כ-5%. לעומתם 10% מהנשאלים סוברים כי מחירי השכירות בבירה צפויים לרדת. כמחצית מהמנכ"לים סוברים שבשנת 2009 יעלו מחירי השכירות למגורים גם בחיפה בשיעור של כ-5%, לעומתם מעריכים 43% מהנשאלים כי שכר הדירה בעיר יישאר ללא שינוי.

72% מהנשאלים בסקר מעריכים כי שוק המשרדים יציג עלייה בדמי השכירות למ"ר. 39% מהם סבורים כי העלייה תהיה נמוכה באופן יחסי לשנים האחרונות, ותסתכם בשיעור של כ-5%. 33% מהנשאלים אופטימיים יותר וצופים עליה בשיעור גבוה יותר של עד 15%. רק 11% מהנשאלים היו פסימיים וצפו למגמה הפוכה של ירידה שדמי השכירות.

דירות היוקרה הוא התחום היחיד שצפוי להיפגע על פי הסקר. 71% מהבכירים צופים מגמה של ירידות מחירים, וגם האופטימיים לא צופים מגמה הפוכה של עליות. כ-24% מעריכים כי לא יחול שינויים במחירים.

ובר מוסיף כי "תושבי החוץ מארצות הברית, אנגליה וצרפת, שתידלקו את עליות מחירי דירות היוקרה כבר לא מתנפלים על דירות בארץ ומנגד, פרויקטים חדשים מציפים את השוק בדירות יוקרה נוספות בשעה שהביקוש אליהן מוגבל". למרות הצפי להימשכות הביקושים ועליות מחירי השכירות 95% מהנשאלים מעריכים כי הנדל"ן הישראלי יפגע מהמיתון בשוק האמריקאי.

שוק ההון צפוי להמשיך לאכזב את המשקיעים, 90% צופים כי מדד נדל"ן 15 ימשיך לרדת ב-09', 57% מתוכם מעריכים כי הירידה תהיה גבוה מ-10%. 76% מהנשאלים צופים שרוב חברות הנדל"ן יוכלו להחזיר את אגרות החוב שהנפיקו בבורסה בתל אביב. מהסקר עולה כי השווקים שיהיו אטרקטיביים בשנים הקרובות בחו"ל יהיו ארצות הברית, גיאורגיה ומדינות אפריקה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully