וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוק כבר לא סומך על אף אחד"

נתן שבע

5.10.2008 / 12:30

מנהל קרן נאמנות: אפילו הודעות חיביות לא מצליחות לייצב את השוק. לא משנה מה יקרה - השוק ימשיך לרדת ולא יודעים איפה זה ייעצר

השוק ממשיך לברוח מאגרות החוב של הטייקונים הגדולים. "השוק כבר לא סומך על אף אחד", אומר אחד ממנהלי הקרנות הנאמנות בתשובה לשאלה - "עם תשואות כאלה למה אף אחד לא ממהר לקנות?". לדבריו, "אם בנק ההשקעות ליהמן ברדרס קורס אז מי הם כבר הטייקונים המקומיים? אפילו הודעות חיביות לא מצליחות לייצב את השוק. לא משנה מה יקרה - השוק עוד ימשיך לרדת. לא יודעים איפה זה ייעצר, לכן במצב כזה עדיף שלא להגדיל רכישות", הוא מוסיף.

אגרות החוב הקונצרניות ממשיכות ליפול גם היום. מדד התל בונד מאבד 1.9% ומשלים צניחה של 10% בחודש לשפל של שנה. אגרות החוב של אפריקה ישראל, לדוגמא, משילות 3%-19%. האגרת מסדרה ט"ו מובילה את הירידות עם צניחה של 19%. התשואה על אגרת חוב זו, שניתנת לפדיון ב-2012 מזנקת לרמה של 31% במח"מ של 2.75.

כלכלית ירושלים של אליעזר פישמן מסדרה ו' מאבדת 9.8%, והתשואה שם קופצת ל-11.6%. כלכלית ירושלים מסדרה ד' נופלת ב-3%, והתשואה שם מטפסת ל-16.3%. השוק ממשיך להכות גם בדלק נדל"ן מקבוצת דלק של יצחק תשובה. דלק נדל"ן מסדרה ד' משילה 4.9%, והתשואה שם מזנקת כבר ל-46.3%.

אותו מנהל קרן המליץ הבוקר כי אם מישהו מתכנן להיכנס להשקעה באגרות חוב קונצרניות - מוטב לעשות זאת באמצעות קרן נאמנות ולא באמצעות התל בונד, מכיוון ששם הפיזור הרבה יותר רחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully