וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשנה הבאה: משקיעים במניות סוריות

נמרוד הלפרן

5.10.2008 / 13:17

לאחר יותר מ-40 שנה, בורסת דמשק צפויה לחזור לפעילות בתחילת 2009. בין 26 ל-45 חברות הביעו עניין לרשום את מניותיהן למסחר

בורסת דמשק, אשר היתה אחת מבורסות המניות הראשונות בעולם הערבי ואשר נסגרה בשנות ה-60 לאחר עלייתה לשלטון של מפלגת הבעת והלאמת מרבית מגזרי הכלכלה המקומית, צפויה לשוב ולהיפתח בחודשים הראשונים של שנת 2009 על רקע תהליך ההפרטה של הכלכלה הסורית.

פתיחתה מחדש של בורסת דמשק היא חלק מרפורמה כלכלית בה החלה ממשלת סוריה בתחילת העשור, ואשר צברה תאוצה בארבע השנים האחרונות. במסגרת הרפורמה חודשה פעילותם של בנקים וחברות ביטוח פרטיות במדינה, ומותגים בינלאומיים דוגמת ארמני ופראדה נכנסו לראשונה למדינה. במקביל נרשם זינוק בהשקעות הזרות בסוריה, אשר לפי ההערכות זינוק ב-30% בשנה שעברה לכמעט 800 מיליון דולר.

יו"ר בורסת המניות של דמשק אמר בראיון לעיתון "פייננשל טיימס" כי בין 26 ל-45 חברות כבר הביעו עניין לרשום את מניותיהן למסחר בבורסה. לדבריו, ידרשו חברות שירצו להיסחר בבורסה להיות בעלות שווי שוק של לפחות 250 מיליון לירות סוריות (5 מיליון דולר) ולספק דו"חות כספיים שעברו ביקורת חשבונאית לתקופה של שלוש שנים לאחור.

לפי נתוני קרן המטבע הבינ"ל, תרומת המגזר הפרטי לצמיחה בתוצר המקומי הגולמי (GDP) של סוריה, לא כולל מגזר הנפט, זינקה ביותר מ-80% בעקבות הרפורמה בכלכלה המקומית. עם זאת, תהליך ההפרטה של הכלכלה המקומית גם גרם להתרחבות הפערים הכלכליים במדינה בה השכר החודשי הממוצע מסתכם בכ-220 דולר ושיעור האבטלה מגיע ל-12%.

בניסיון לצנן את הביקורת, העלתה הממשלה מוקדם יותר השנה ב-25% את שכר עובדי המגזר הציבורי - תוספת שכר חמישית מאז עלייתו לשלטון של הנשיא בשאר אסד לפני שמונה שנים.

  • עוד באותו נושא:
  • דמשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully