וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק ב-0.15% ל-3.47 שקלים

טל לוי

6.10.2008 / 14:30

עליית הדולר בישראל מגיעה על רקע התחזקותו בעולם, שם הוא נסחר ב-1.36 דולרים ליורו. מתחילת השנה רשם ירידה של 9.7%

הדולר פותח את שבוע המסחר בעלייה של 0.15% לרמה של 3.47 שקלים. ב-3 החודשים האחרונים נסחר הדולר ביציבות יחסית אולם מתחילת 2008 הוא נחלש ב-9.7%.

התחזקות הדולר בישראל מגיע על רקע התחזקותו בעולם, שם נסחר הדולר ברמה של 1.36 דולר ליורו. הסיבה להיחלשות המטבעות האחרים, ובראשם היורו, מגיעה על רקע המשבר המתפתח באירופה למימדים מדאיגים ומוכיח כי מחנק האשראי אינו נחלת ארה"ב בלבד.

למרות שהדולר הוא שמרכז את מרבית הכותרות הרי שהיורו נסחר ברמה של 4.72 שקלים - שפל של 6 שנים. "אם בשנה האחרונה ספגו יצואני גוש הדולר מתיסופו של השקל, הרי שבשבועות האחרונים גם יצואני גוש היורו אינם רווים נחת. אולם, בנוסף לפגיעה בתמורות השקליות כתוצאה מתיסופו של השקל, יצואנים עלולים להיפגע גם מירידות בביקושים וגם לירידה בהכנסות המט"חיות. שילוב שני הפרמטרים הנ"ל עלול לפגוע אנושות בתעשיית היצוא הישראלית שכאמור אחראית לחלק ניכר מהתוצר" כך אומר סמנכ"ל ההשקעות בבית ההשקעות גיפט, ערן בסון.

בסון מציין כי נתוני המאקרו בארה"ב ממשיכים לאכזב ובאים לידי ביטוי בירידה במדד מנהלי הרכש, ירידה במפר המועסקים וכפועל יוצא, עלייה בשיעור האבטלה שעומד כעת על 6.1% (שיא של 5 שנים) לעומת רמה של 4.9% לפני חודשים בודדים.

נתוני המאקרו בארה"ב מצביעים על ירידה חדה בהזמנות מתעשייה, ירידה במוצרי ברי קיימא וכמובן התייבשות שוק האשראי שבא לידי ביטוי בעלייה חדה בריבית הליבור (הריבית הבין-בנקאית שנקבעת מדי יום בלונדון). כל זאת, למרות הזרמת נזילות עצומה למערכת הבנקאית על ידי הבנק המרכזי.

למרות זאת, מתחזק הדולר בצורה חדה מול מרבית המטבעות המובילים ובעיקר מול היורו כאשר התחזקות זו נובעת בעיקר מהתפשטות המשבר לכלכלה האירופית וחוסר היכולת של מדינות אירופה להציג חזית אחידה בטיפול במשבר לנוכח ההדרדרות במגזר הפיננסי. הרושם המתקבל הוא שכל מדינה תטפל כפי יכולה ובכלים שעומדים לרשותה ולא כגוש אחד, עובדה אשר בוודאי לא תומכת במטבע האירופי.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully