וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לא רואה גוף פיננסי בישראל בסכנת קריסה"

הממונה על שוק ההון באוצר ידין ענתבי: הציבור הישראלי חייב להתנהל באיפוק ובזהירות שכן מדובר בכסף שיצטבר בגיל הפרישה

"אנחנו מסתכלים על הנתונים ברמה היום-יומית: הסיכונים שהגופים המוסדיים לקחו הם קטנים ואני לא רואה גוף פיננסי שיש איתו בעיית יציבות ובוודאי שלא בהיבט של קריסה", כך אמר הבוקר הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, ידין ענתבי, בראיון שהעניק לתכנית "מה בוער" בגלי צה"ל.

ענתבי נשאל מה על הציבור לעשות בזמן של ירידות בבורסה וענה כי "הציבור הישראלי חייב להתנהל באיפוק ובזהירות ובוודאי לא לעשות פעולה בלי התייעצות גורם מוסמך. לכל פעולה כזאת יש השלכה מבחינת מס ויש לה השלכה לגבי כמה כסף יצטבר לאדם בגיל פרישה. יש פה המון השלכות שאסור לקבל אותן על סמך כתבה בעיתון או בטלוויזיה או שיחת ליל שישי עם חברים".

ענתבי הדגיש כי "ההיסטוריה מלמדת אותנו שבטווח הבינוני והארוך אנחנו מרוויחים בשוק ההון. לא מדובר על מספרים קטנים, אלא על תשואות גבוהות בעשרות אחוזים מכל תשואה אלטרנטיווית, בין אם זה פיקדון או מק"מ או בין אם זה באיגרת חוב של הממשלה. שוק ההון יודע לייצר הרבה יותר תשואה לא רק בישראל, אלא בכל השווקים המודרניים".

ענתבי אמר כי החיסכון הפנסיוני מצטיין בשקיפות, שכן כל אדם יכול להיכנס לקרן הפנסיה ולקופת הגמל ולראות בדיוק באילו נכסים הכסף שלו מושקע, ברמה של נייר ערך בודד. "כל המידע גלוי בצורה מוחלטת היום", אמר. עוד הסביר כי "אנחנו יודעים בוודאות שהיקף ההשקעות של הגופים המוסדיים בחו"ל הוא זניח. גם בבנקים שקרסו וגם בבנקים אחרים בחו"ל".

  • עוד באותו נושא:
  • ענתבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully