וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק UBS: מיתון עולמי מתקרב

רותם סלע

6.10.2008 / 11:45

חותכים את תחזית הצמיחה העולמית וחוזים האטה גלובלית חריפה: "המיתון בארה"ב ובבריטניה יהיה ארוך ועמוק מכפי שחזינו בעבר"

גם ב-UBS מתחילים לחוש כי ההאטה הכלכלית הגדולה מתקרבת. בבנק ההשקעות חותכים את תחזית הצמיחה העולמית לשנת 2009 ל-2.2% לעומת תחזית קודמת שצפתה צמיחה של 2.8%. ב-UBS מדגישים כי 2.5% "הם קו פרשת המים שמתחתיו אנו מצויים במיתון גלובלי".

"אנו מאמינים כעת כי מיתון בארה"ב ובבריטניה יהיה ארוך ועמוק יותר מכפי שחזינו בעבר", כותבים ב-UBS ומוסיפים כי הם צופים בין השאר מיתון בגוש היורו. בבנק ההשקעות נותנים כרטיס צהוב לכלכלות המתפתחות, "אנו מאמינים כי בבלוק המדינות המתפתחות רוב המדינות יצליחו להימנע ממיתון ויציגו צמיחה חיובית, עם כי איטית בהרבה מזו שהושגה בחמשת השנים האחרונות".

ב-UBS צופים כי ארה"ב ואירופה יספגו את המכה החזקה ביותר. "שלושה רבעונים רצופים של צמיחה שלילית החל מהרבעון השלישי של 2008", חוזים בבנק ההשקעות ומעניקים לארה"ב צמיחה חיובית מזערית של 0.3% בשנת 2009. יפאן מקבלת ב-UBS צמיחה של 0.7% בלבד, וסין מקוצצת מ-8.8% בתחזית הקודמת ל-8%, במקביל לצמיחה מהירה של 6.1% שתימשך במדינות האסייתיות.

"אחד מהפקטורים המשמעותיים ביותר שהובילו להערכה המחודשת של הצמיחה בכלכלות העולם היא ההסלמה המהירה של הלחץ שנוצר בשווקים הפיננסיים לאורך השבועות האחרונים, ובעיקר בשוק האשראי הבין-בנקאי". בבנק ההשקעות רואים את העלייה בריבית הבין-בנקאית שמובילה לעלייה בעלות האשראי הצרכני והעסקי ברחבי העולם שיובילו בתורם להקטנת הצריכה וההשקעות.

ב-UBS מצביעים על כך שמדד מנהלי הרכש העולמי - המדד המועדף המוביל של כלכלני בנק ההשקעות - ירד ל-44 בספטמבר. לשם השוואה, המדד נע סביב ה-60 מ-2003 ועד סוף הרבעון הראשון של 2008. למעשה, רמות כה נמוכות של מדד זה נרשמו לאחרונה בתחילת שנות ה-90' ומצביעות על צמיחה עולמית נמוכה מ-2.5%. "21 מתוך 25 כלכלות חזו ירידה במדד זה", מסכמים ב-UBS תחזית פסימית.

  • עוד באותו נושא:
  • ubs

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully