וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפי לירידות של כ-3% בפתיחת המסחר בארה"ב

ניר צליק

6.10.2008 / 13:25

על אף אישור תוכנית החירום האמריקאית, המשקיעים חוששים מהמשך המשבר. הבנק המרכזי עשוי לשקול להעניק אשראי לחברות במצוקה

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מורים על ירידות של 2%-3% בפתיחת שבוע המסחר הנוכחי. שבוע המסחר הקודם הסתיים בירידות שערים, למרות אישור תוכנית החירום על ידי בית הנבחרים האמריקאי. לאחר אישור התוכנית, התמתנו עליות השערים שאיפיינו את תחילת המסחר והמדדים ננעלו בירידות. זאת, על רקע חששות המשקיעים מהדיווחים השליליים על מצבה של הכלכלה האמריקאית וכי בתוכנית אין די בכדי לייצב את הכלכלה השוקעת.

דאו ג'ונס איבד 1.5% לרמה של 10,325 נקודות ונסוג ב-7.4% מרמתו בסוף השבוע שעבר. נאסד"ק ירד ב-1.5% לרמה של 1,947 נקודות והשלים צניחה שבועית של 10.8%. S&P500 נחלש ב-1.3%, לרמה של 1,099 נקודות - ואיבד 9.4% בסיכום שבועי.

שר האוצר של ארה"ב, הנרי פולסון, צפוי למנות את ניל קשארי לתפקיד מנהל הקרן לרכישת ני"ע בעייתיים ממוסדות פיננסים בארה"ב; כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". הקרן תקנה ני"ע בשווי 700 מיליארד דולר במסגרת תוכנית החירום הממשלתית שאושרה בסוף השבוע בקונגרס. קשארי, עוזר שר האוצר לעניינים בינלאומיים ולשעבר בנקאי בגולדמן סאקס, יתמנה לתפקיד זמני של ראש המשרד החדש ליציבות פיננסית כבר היום (שני), דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

הבנק המרכזי של ארה"ב עשוי לשקול להעניק אשראי לחברות הנמצאות במצוקת אשראי, מעריכים כלכלנים, בחזית חדשה שתיפתח במלחמה במשבר האשראי. המשבר מתפשט ופוגע עתה גם במגזר העסקי ובממשל המקומי בארה"ב. מחנק האשראי מסכן את פעילותן הבסיסיות של חברות: תשלום לספקים, תשלום משכורות, מימון מחדש של אג"ח ושל הלוואות. נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי ושר האוצר הנרי פולסון יצטרכו לכבות שריפות גם בחזית זו.

הבעיה העיקרית המכבידה כעת על הכלכלה האמריקאית היא מחנק האשראי. למרות שהקונגרס אישר חבילת חירום בשווי של 700 מיליארד דולר, מסרבים הבנקים להלוות זה לזה ולחברות, ואוגרים מזומנים. החשש הוא שקניית ני"ע בעייתיים מהבנקים לא תפתור את משבר האמון שגורם למחנק האשראי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully