וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישראלים מבלים ונופשים כאילו אין מחר"

6.10.2008 / 23:06

מנהל התיירות באגמון החולה: "הצימרים בצפון מלאים, אפילו שהמחירים עלו". אולם הקריסה הכלכלית מגבירה את החששות בקרב התיירנים

את הציפורים הנודדות לא מעניינת עננת המיתון הקרבה. "אלה הימים היפים ביותר", אומר אלי גלילי, מפעיל עגלת מסתור לסיורי עופות באגמון החולה, "העגורים עוד לא השתלטו על השטח בהמוניהם ויש כאן מגוון עופות - שקנאים, חסידות, שלדגים, חופמאים, דורסים ועוד". העופות ימשיכו בקרוב דרומה. כשיחזרו, ייתכן שיפגשו אנשים מודאגים יותר.

הקריסה הכלכלית בשוקי העולם - וגם בישראל - מגבירה את החששות בקרב התיירנים מפני מיתון: האשראי יצטמצם, אנשים יספגו הפסדים בתיקי ההשקעות ויוציאו פחות כסף על בילויים ונופש. מנהל התיירות באגמון החולה, קובי סמרנו, אומר שהשלבים הראשונים של המיתון כבר מורגשים. "החברות הגדולות, משרדי הממשלה, בתי הספר וועדי העובדים כבר החלו לקצץ בהוצאות. חברות ההיי-טק, לדוגמה, מורידות את ההוצאה על ימי נופש מתקציב של מאות דולרים לאדם עד לכ-80 דולר".

מצד שני, הוא מוסיף, "בקרב המשפחות והבודדים הצמצום עוד לא מורגש. הישראלים מבלים ונופשים כאילו אין מחר. האדם הפרטי עדיין לא רואה את המיתון, והצימרים מלאים, אפילו שהמחירים שלהם רק עלו".

גם מנהלת השיווק של "צוק מנרה", סיגל ברג, חוששת ממיתון קרב. "יש חברות שהיו מוציאות תקציבים גדולים, והן חותכות בהוצאות. תקציבי הרווחה של החברות הם הראשונים להיפגע". לדבריה "בקרב המשפחות, גם אם לא מקצצים עדיין בהוצאות, יש מגמה שמבררים יותר על מבצעי הנחה או חבילות נופש. זו מגמה שהולכת וגוברת".

לדברי מנהל עמותת התיירות בגולן, שמוליק חזן, "המבחן האמיתי של השוק המוסדי יהיה לקראת סוף השנה האזרחית. אז החברות מוציאות בדרך כלל את מה שנשאר ב'תקציבי הרווחה' ואז גם נראה טוב יותר מה המגמה". הוא מרגיע שעד עתה התפוסה מצוינת, והתיירנים מרוצים.

מנהלת עמותת התיירות בגליל העליון, ענת נסים, צופה אפשרות שענף התיירות דווקא ירוויח מהמיתון, כי תהיה יותר תיירות פנים. "אנשים ימשיכו לצאת לנופש ורק יורידו בדרגה את רמת הנופש.

מי שנסע בדרך כלל לחו"ל, יישאר בארץ. ומי שיצא בארץ למלון יקר, ייצא למלון זול יותר". לדבריה, "החשש ממיתון הופך כבר לנושא שאנחנו מדברים עליו ונערכים לו".

מנכ"ל קייקי כפר בלום, גיא ירמק, מרגיש האטה מסויימת. "מאז אמצע יוני יש פחות נופשים, אני עוד לא יודע בדיוק למה לשייך את זה, אבל זה מורגש, אולי אנשים חושבים פעמיים על כל הוצאה, כמו ההוצאה על דלק".

עם זאת, ירמק מאמין שהאתר שלו יהיה מהאחרונים שייפגעו. "אם הייתי מסעדת יוקרה הייתי דואג יותר, אנחנו מציעים פעילות חד יומית ואני מאמין שאתרים כאלו לא ייפגעו, קודם יוותרו על בתי מלון ועל ארוחה במסעדות. אנשים יחשבו כמה פעמים לפני כל הוצאה, אבל אני מאמין שבסוף יצאו מהבית".

מנהל כפר הנופש בקיבוץ גונן וראש פורום התיירנים בגליל העליון, מאיר לוי, אומר כי "דווקא הבקתות המהודרות והיקרות מוזמנות לפני הבקתות הפשוטות יותר", ולדבריו לא מורגשת כל ירידה בביקושים. "יש חשש כי המיתון יגיע ויפגע בכולנו, אבל כרגע זה רק בגדר דיבורים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully