וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאוצר ולבנק ישראל יש תוכניות מגירה לשעת חירום

טל לוי

7.10.2008 / 8:34

אולם לפי שעה אין כל כוונה להפעיל אף אחת מהן. הסיבה: מעבר לנפילות בבורסה, לא התרחש שום אירוע בכלכלה הריאלית ואין שום סכנה לקריסת בנק

למשרד האוצר ולבנק ישראל יש אמנם תוכניות מגירה לשעת חירום, אולם לפי שעה אין כל כוונה להפעיל אף אחת מהן. הסיבה היא שמעבר לצניחות החדות במדדי הבורסה, לא התרחש בעצם שום אירוע בכלכלה הריאלית: אף בנק לא נפל ואין סכנה לכך ואף בית השקעות לא קרס.

יותר מכך, בבנק ישראל מדגישים שוב ושוב בימים האחרונים כי אין שום סכנה לקריסת בנק והממונה על שוק ההון באוצר, ידין ענתבי, אמר אתמול כי גם אין שום סכנה לקריסת בית השקעות. ככל הידוע גם אין סכנה לקריסת חברת ביטוח.

תוכניות המגירה של האוצר ובנק ישראל לא גובשו רק בימים האחרונים. תחילת ההאטה החלה כבר לפני יותר משנה, וכבר אז הוכנו תוכניות מגירה אשר מתעדכנות ברציפות בהתאם לאירועים השוטפים. תוכניות המגירה כוללות למשל את האופן בו יש להתמודד עם קריסת בנק גדול או קריסת קרן פנסיה - אירועים שלפי שעה כלל אינם עולים על הפרק.

במשרד האוצר ובבנק ישראל גם לא ימהרו לשלוח גלגל הצלה כדי למנוע מצב בו המשקיעים יקחו בעתיד סיכונים גבוהים במיוחד. זאת, מתוך מחשבה שתמיד יימצא מי שיושיט סיוע כלכלי - מצב שאם יתרחש, צפוי לגרום לנזק ארוך טווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully