וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי ירכוש ני"ע מסחריים

דפנה מאור

7.10.2008 / 15:28

הקים קו אשראי לרכישת אג"ח עד 90 יום שמיועדות למימון פעילות עסקית שוטפת. המטרה: הזרמת נזילות למגזר העיסקי

הבנק הפדרלי הודיע רשמית, בהתאם להערכות מוקדמות, כי יתחיל לרכוש ני"ע מסחריים, בניסיון לעורר מחדש את השוק זה, שקרס בשבועות האחרונים. הבנק הפדרלי פתח קו אשראי מיוחד לרכישת ני"ע מסחריים - סוג של אג"ח למימון פעילויות חברות - של עד 90 יום.

הבנק ירכוש ני"ע לא מבוטחים וני"ע מגובי נכסים מסוג זה. לפי הודעת הבנק הפדרלי, ממשל בוש מאמין כי מהלך זה הוא חיוני, ולפיכך יפקיד האוצר כסף בבנק המרכזי כדי לממן את רכישת ני"ע.

שוק ניירות הערך המסחריים - הלוואות לטווח של עד 270 יום, המשמשות למימון פעילות עסקית סדירה, כמו תשלום משכורות ושכר דירה, הצטמק לשפל של 3 שנים בשבוע שהסתיים ב-1 באוקטובר, לסך של 1.6 טריליון דולר. השווקים כבר צופים כי עד סוף אוקטובר יוריד הבנק הפדרלי את ריבית הבסיס בחצי אחוז ל-1.5%, ויש כלכלנים הצופים כי הריבית תרד ל-1%, הרמה הנמוכה ביותר מאז יוני 2004.

בעקבות התגברות הלחצים בשוקי האשראי והירידות שנרשמו בבורסות העולם ביום שני, התפרסמו הערכות כי בבנק המרכזי של ארה"ב בוחנים תוכנית רדיקלית חדשה להתניע את מנועי המערכת הפיננסית.

במסגרת הצעה שנידונה בשיתוף עם משרד האוצר האמריקאי, החליט הבנק המרכזי לרכוש כמויות גדולות של אג"ח מסוג נייר מסחרי. באג"ח אלו תלויות החברות לשם מימון הפעילויות היומיומיות שלהן, כך מסרו גורמים המקורבים לדיונים. תוכנית זו הופכת את הבנק המרכזי למעין בנק הלוואות מסחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully