וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות בפתיחה

יובל מעוז

7.10.2008 / 16:02

מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.4%, נאסד"ק מאבד 0.7%. הבנק המרכזי של ארה"ב בוחן תוכנית רדיקלית חדשה להתניע את מנועי המערכת הפיננסית

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים, אשר מתקנות במעט את הירידות החדות אתמול במדדים המובילים, תוך תנודתיות גבוהה במהלך המסחר. המסחר מתנהל כעת בירידות שערים כשמדד דאו ג'ונס יורד ב-0.4%, נאסד"ק מאבד 0.7%.

בעקבות התגברות הלחצים בשוקי האשראי והירידות שנרשמו בבורסות העולם ביום שני, בוחן הבנק המרכזי של ארה"ב תוכנית רדיקלית חדשה להתניע את מנועי המערכת הפיננסית - תוכנית לרכישת אג"ח קונצרניות של בנקים, חברות ורשויות מקומיות. במסגרת הצעה שנידונה בשיתוף עם משרד האוצר האמריקאי, ייתכן כי הבנק המרכזי ירכוש כמויות גדולות של אג"ח קונצרני לטווח קצר. באג"ח אלו תלויות החברות לשם מימון הפעילויות היומיומיות שלהן, כך מסרו גורמים המקורבים לדיונים. אילו תצא תוכנית זו לפועל, הבנק המרכזי יהפוך כמעט לבנק הלוואות מסחריות.

לקראת פתיחת המסחר ינאם יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, בכנס בוואשינגטון וינסה להרגיע במעט את המשקיעים בבורסות בארה"ב.

ירידה חדה נרשמה בהוצאות הצרכנים בספטמבר, על רקע חששות הצרכנים בארה"ב מפני פגיעה בחסכונות ובקרנות הפנסיה, כך מסרה היום חברת מסטרקארד אדווייזורס. ירידה נרשמה בכל קטגוריות הצריכה, החל מביגוד וכלה במוצרי אלקטרוניקה.

החוזים העתידיים על מחיר הנפט מראים צפי לעלייה של כ-3% במחירה נפט לרמה של 90.6 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק.

רווחי בנק אוף אמריקה נפלו ב-68% ברבעון השלישי של השנה ל-1.18 מיליארד דולר, לעומת 3.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל, מתחת לתחזיות האנליסטים.

אמדוקס (0.75% , 26.91), ספקית מוצרי הבילינג וניהול הלקוחות, חתמה על חוזה עם ספקית שירותי התקשורת הסלולרית MetroPCS. על פי הערכות גורמים בשוק, שווי העסקה עומד על כ-20-30 מיליון דולר. האנליסט שאול אייל מבית ההשקעות אופנהיימר כתב כי "החוזה רחוק מלהיות משמעותי", אך הוסיף כי עסקי אמדוקס נשארים בריאים למרות ההאטה בהוצאות בקרב חברות.

בית ההשקעות RBC הוריד את המלצתו למניית פאנדטק (1.11% , 11.82), הפועלת בתחום עיבוד התשלומים ומספקת לבנקים ברחבי העולם פתרונות סליקה מאובטחים בזמן אמת, מ-"תשואת שוק" ל-"תשואת חסר". כמו כן הפחית RBC את מחיר היעד מ-15 דולר ל-12 דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully