וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הירידות החדות יצרו אפשרויות השקעה מעניינות"

יעל פולק

8.10.2008 / 9:30

בבנק הפועלים רואים הזדמנויות בשוק ההון לטווח הארוך, המתאימות ללקוחות בעלי אורך נשימה. הכלכלנים לא מתרשמים מהורדת הריבית

הפחתת הריבית מעניקה את התחושה שבנק ישראל מנסה לשלוט במצב ולפעול לבלימת ההתדרדרות במשק", מסבירים בסקירת סוף השבוע של בנק הפועלים. יחד עם זאת, בפועלים לא מפגינים אופטימיות רבה: "המהלך אינו מפחית את האיום הנשקף לשוק מהנעשה בכלכלה הגלובלית, כשגולת הכותרת היא כלכלת ארה"ב והתנהגות המשקיעים בוול סטריט".

בפועלים מעריכים כי "כל זמן שלא יחול מפנה במשק האמריקאי, שישנה את מגמת ההאטה הגלובלית שנרשמת בחודשים האחרונים, ישפיע הדבר על כלל השווקים, כולל על השוק המקומי". בהתייחסם לישראל מציינים בפועלים כי "הירידות שנרשמו בבורסה ברבעון השלישי והאינפלציה הגבוהה ברבעון, צפויות להביא להוצאות מימון גבוהות ולפגיעה ברווחיהן של חברות רבות".

בעקבות רמת הסיכון הגבוהה באפיק המנייתי, ממליצים בפועלים על החזקה במרכיב מנייתי מצומצם, תוך התמקדות במניות גדולות מענפים דפנסיביים - תקשורת, יצרניות מזון ואנרגיה. יחד עם זאת מציינים בפועלים כי "הירידות החדות של החודשים האחרונים יצרו אפשרויות השקעה מענייניות בשוק ההון לטווח הארוך, המתאימות ללקוחות בעלי אורך נשימה".

לגבי שוק האג"ח, בבנק לאומי מעריכים כי "לנוכח החרפת משבר הנזילות בעולם ובשל ההאטה הצפויה בצמיחה המקומית העלולים לפגוע בפעילות הסקטור העסקי, יש לתת כיום עדיפות להשקעה באגרות החוב הממשלתיות על פני אלו הקונצרניות". כמו כן, על אף הירידה החדה שנרשמה לאחרונה בציפיות האינפלציוניות הנגזרות משוק ההון, בלאומי מעריכים כי "מגמה זו תמשך נוכח הציפייה להעמקת ההאטה בעולם וגם בישראל, ובשל ההערכה להמשך ירידות מחירי הסחורות". לכן, ממליצים בלאומי להתמקד באפיק השקלי על פני זה הצמוד לטווח בינוני.

בהתייחסם לאג"ח הקונצרניות, מעריכים בלאומי כי "בתקופה הקרובה ימשיך המסחר באפיק הקונצרני להתנהל במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים, שתושפע בעיקר מהמשך ההתפתחויות בשווקים בעולם וממצבן הפיננסי של החברות המנפיקות ויכולת הגיוס שלהן". לכן, בלאומי לא ממליצים על אחזקה של אגרות חוב כאלו ללקוחות סולידיים וללקוחות שיידרשו לכספם בזמן הקצר.

  • עוד באותו נושא:
  • פועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully