וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט פישר: הדולר זינק ב-2.86% ל-3.60

יעל פולק

8.10.2008 / 13:15

המטבע האמריקני ננעל היום בעלייה חדה לעומת השקל, בעקבות הודעתו המפתיעה של בנק ישראל אתמול על הורדת הריבית ב-0.5%

לאחר הורדת הריבית אמש, הגיב היום הדולר בקפיצה מעלה: הדולר הוסיף 2.86% לעומת השער היציג לרמה של 3.6033 שקל. המסחר הסתיים בשעה 12:00, היום לא יפרסם בנק ישראל שערים יציגים בעקבות יום הכיפורים.

במהלך שהפתיע את השוק, הודיע אתמול בנק ישראל על הורדת הריבית ב-0.5% ל-3.75% החל ב-12 באוקטובר. בבנק ישראל נימקו את ההחלטה בניסיון לתמוך בצמיחת המשק וביציבות הפיננסית ועל מנת לחזק את יכולתו של המשק להתמודד עם האתגרים הניצבים בפניו. ואכן, השוק קיבל את הבשורה בשמחה רבה. הבורסה בתל אביב הגיבה בעליות שערים והדולר הגיב בהתחזקות. הורדת הריבית הופכת את ההשקעה בדולר לאטרקטיווית יותר אל מול השקל.

בנוסף לכך, בשורה מעודדת נוספת לסוחרים בדולר נמצאה אתמול בהודעה שפירסם בנק ישראל לפיה "הבנק שוקל את האפשרות להמשיך ברכישות המט"ח לתקופה מסוימת, גם לאחר השלמת תוכנית הגדלת יתרות המט"ח". זוהי למעשה רמיזה כי במידה ואי הוודאות בשווקים תימשך ותתבטא בייסוף חד מדי של השקל לעומת הדולר, ימשיך הבנק להתערב במסחר.

בבנק הפועלים מעריכים הבוקר כי השקל יושפע בתקופה הקרובה בעיקר מהתפתחויות במסחר בדולר מול מטבעות אחרים בעולם ומהתנהגות שוקי המניות. התפשטות המשבר מחוץ לגבולות ארה"ב מדגישה כי "הדשא של השכן אינו ירוק יותר" ומיטיבה עם הדולר. בנוסף, בין הגורמים המקומיים התומכים בהחלשות השקל, ניתן למנות את הקיטן בעודף בחשבון השוטף והמשך רכישת המט"ח על ידי בנק ישראל. מנגד, פער הריביות בין השקל והדולר, אשר נותר רחב יחסית, וחזרת כספים הביתה - מספקים תמיכה למטבע הישראלי.

בהפועלים ממליצים להחזיק בתיק סולידי עם סיכון בינוני - מט"ח בשיעור של כ-10% תוך פיזור בין מטבעות, כגון דולר, אירו והין היפאני, שמהווה משקל נגד לחששות מפני העמקת משבר האשאראי הגלובלי.

בבנק לאומי מעריכים כי לאור ההרעה ההדרגתית הצפויה בנתוני המאקרו המקומיים, ובשל הודעת בנק ישראל בדבר האפשרות לרכישות מט"ח נוספות מעבר ליעד התוכנית המקורית, צפוי הדולר להתחזק מול המטבע המקומי בטווח הארוך.

בלאומי מציינים כי התחזקות הדולר בעולם חלה בימים האחרונים בצל החששות להחרפת המשבר מחוץ לארה"ב וליציבות המערכת הפיננסית הגלובלית. בעוד בארה"ב קיימת כעת תוכנית סיוע מעשית, המעידה על מחויבות הממשל האמריקאי לסייע לגופים הפיננסים שם, גבוהה עדיין רמת אי הוודאות בנוגע למצבם ביבשת האירופית.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully