וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה - הירידה התלת יומית החדה מ-87'

הדר תדמור

8.10.2008 / 18:39

זאת, למרות הפחתת הריבית על ידי הבנק המרכזי האירופי. בורסת לונדון ירדה ב-5.2%, פרנקפורט ב-5.8% ופריס ב-6.3%. ברוסיה שוב הופסק המסחר

בורסות אירופה רשמו את הירידה התלת יומית החדה ביותר מאז אוקטובר 1987, על אף הורדות הריבית המשולבות ברחבי העולם.

מדד דאו ג'ונס סטוקס 600, העוקב אחר המניות העיקריות באירופה, ירד ב-5.9% בשל החששות כי צעדי הורדת הריבית ברחבי העולם לא ימנעו מיתון עולמי. עד כה השנה ירד המדד ב-38%. בורסת לונדון ירדה ב-5.2%, בורסת פרנקפורט ירדה ב-5.8% ואילו בורסת פאריס צנחה ב-6.3%.

הבנק המרכזיים של ארה"ב, אירופה ובריטניה הודיעו היום על מהלך חירום משולב וחסר תקדים של הורדת ריבית, בניסיון לבלום את המשבר הפיננסי והמפולת בשוקי המניות בעולם. הבנק הפדרלי בארה"ב הוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 1.5%; הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הוריד את הריבית בשיעור דומה ל-3.75%; בנק אוף אינגלנד הוריד אף הוא את הריבית בחצי אחוז לרמה של 4.5%. הבנקים המרכזיים של קנדה, שוודיה ושווייץ אף הם הורידו את הריבית בשיעור דומה.

הבנק המרכזי של סין הודיע על הורדת ריבית שנייה בתוך שלושה שבועות, והוריד את הריבית במדינה ב-0.27% לרמה של 6.93%. הבנק המרכזי של יפאן לא השתתף במהלך הורדת הריבית.

רוסיה הודיעה היום על הפסקת המסחר בבורסת Micex למשך יומיים, לאחר שנפלה מוקדם יותר היום ביותר מ-14%, ואיבדה שני שליש משווייה מתחילת השנה. הירידות בשוק המניות הרוסי באו למרות תוכנית חירום לחילוץ בנקים וחברות במדינה בסך 186 מיליארד דולר שהציגה אתמול ממשלת רוסיה. המסחר במניות מדד RTS הופסק עד להודעה חדשה, לאחר שנפל ב-11.3%.

את הירידות הובילו מניות מגזר הפיננסים. מניית דויטשה בנק צנחה ב-10.6%. מניית BNP פאריבה ירדה ב-7.3%. מניית קרדי סוויס נפלה ב-16.1%. מניית בנק UBS השוויצי ירדה ב-6.1%.

ירידות נרשמו גם במניות מגזר הנפט, לאחר שמחיר הנפט חזר לרדת בניו יורק בשל ההערכות כי האטה כלכלית עולמית תביא לירידה בביקוש לנפט. מניית בריטיש פטרוליום ירדה ב-6.7%. מניית טוטאל הצרפתית ירדה ב-7.2%. מניית רפסול הספרדית ירדה ב-7.8%.

  • עוד באותו נושא:
  • אירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully