וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אסיה: סגירה חיובית לראשונה זה 6 ימים

נמרוד הלפרן

9.10.2008 / 15:04

הורדות הריבית עזרו: בורסת הונג קונג שצנחה אתמול ב-8.2%, עלתה היום ב-3.3%. הירידות החריפות בבורסת טוקיו נבלמו

בורסות אסיה נסגרו במגמה חיובית לראשונה זה 6 ימים, לאחר שהבנקים המרכזיים של הונג קונג, דרום קוריאה וטייוואן הורידו את הריבית, בניסיון לבלום את החרפת המשבר הפיננסי. בורסת הונג קונג, אשר צנחה אתמול ב-8.2%, נסגרה היום בעלייה של 3.3%; בורסת סיאול הוסיפה 0.6%.

מנגד, בורסות אוסטרליה וטייוואן ירדו ב-1.5%. בורסת טוקיו - אשר צנחה אתמול ב-9.4%, הנפילה היומית החדה ביותר מאז המפולת של 1987 - נסגרה היום בירידה של 0.5%. בורסת שנחאי ירדה ב-0.8%. מדד המניות של MSCI לאזור אסיה עלה ב-0.7%, לאחר שנפל בחמישה ימי המסחר הקודמים בשיעור מצטבר של 16%.

בבורסת אינדונזיה, אשר המסחר בה הופסק אתמול לראשונה זה עשור, לאחר נפילה של יותר מ-10%, לא התקיים מסחר גם היום. בורסת הודו היתה סגורה לרגל חג.

הבנקים המרכזיים של דרום קוריאה, טייוואן, הונג קונג וסין הורידו את הריבית ביממה האחרונה, על רקע מהלך הורדת ריבית גלובלי מתואם. הבנק המרכזי של הונג קונג ביצע הורדת ריבית שנייה ביומיים, והוריד היום את הריבית ב-0.5%, בהמשך להורדת ריבית של 1% אתמול. טייוואן ודרום קוריאה הצטרפו גם הן למדינות שהורידו ריבית ביומיים האחרונים. טייוואן הורידה את הריבית ב-0.25% ל-3.25%; דרום קוריאה הורידה את הריבית ב-0.25% ל-5%, הורדת הריבית הראשונה זה ארבע שנים. הבנק המרכזי של סין הוריד אתמול את הריבית בפעם השנייה בתוך שלושה שבועות, בשיעור של 0.27% לרמה של 6.93%.

הבנקים המרכזיים של ארה"ב, אירופה ובריטניה ביצעו אתמול מהלך חירום מתואם וחסר תקדים של הורדת ריבית, בניסיון לבלום את המשבר הפיננסי והמפולת בשוקי המניות בעולם. הבנק הפדרלי בארה"ב הוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 1.5%; הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הוריד את הריבית בשיעור דומה ל-3.75%; בנק אוף אינגלנד הוריד אף הוא את הריבית בחצי אחוז לרמה של 4.5%. הבנקים המרכזיים של קנדה, שבדיה ושווייץ אף הם הורידו את הריבית בשיעור דומה. הבנק המרכזי של יפאן לא השתתף במהלך הורדת הריבית, אך תמך בו.

"ההחרפה האחרונה במשבר הפיננסי הגדילה את הסכנה להאטה בצמיחה, וצימצמה את הסכנה לעליות מחירים", נאמר בהודעה משותפת שפירסמו הבנקים המרכזיים. "מכאן, שנדרשת הרחבה מסוימת של התנאים המוניטרים הגלובלים", נאמר עוד בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully