וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר: אנחנו נערכים לתרחישים שונים

סמי פרץ

12.10.2008 / 17:37

פישר: "תוכנית החילוץ האמריקאית ללא ספק טובה, היא מכניסה אותנו לתקופה חדשה במשבר. אני מרגיש קצת יותר רגוע ביחס לבנקים בחו"ל"

"תוכנית החילוץ האמריקאית ללא ספק טובה. היא מכניסה אותנו לתקופה חדשה במשבר. אבל אנחנו צריכים להיות מוכנים להתמודד עם דברים לא צפויים. אם גם באירופה יטפלו במשבר - אז יהיה מפנה. אבל זה לא יביא לסוף המשבר". כך אומר נגיד בנק ישראל סטנלי פישר בראיון מיוחד שיתפרסם מחר ב-TheMarker.

"אחרי אישור תוכנית החילוץ ראינו את השוק בארה"ב ממשיך לרדת. אני לא מבין את הסיבה, ודי מופתע מכך", אומר פישר. "על אף שיש בעיות בכמה בנקים, אני חושב שהתוכנית מכניסה אותנו לתקופה חדשה במשבר. אני מרגיש קצת יותר רגוע ביחס לבנקים בחו"ל, וכמעט בטוח שהממשלות יתמכו בהם".

בהתייחסו למערכת הבנקאות הישראלית אמר פישר: "בדקנו את החשיפה של מערכת הבנקאות, ומצב הנזילות אצלנו בסדר. אנחנו יכולים לספק נזילות, אז המצב ימשיך להיות תחת שליטה. הבנקים אמנם היו חשופים לנפילות של בנקים באירופה וגם בארה"ב, אבל הבנקים הישראליים לא הפסידו כסף, משום שהבנקים בחו"ל קיבלו ערבות והזרמת הון או הולאמו. בעצם, כתוצאה מהפעולה של הבנקים המרכזיים בארה"ב ובאירופה, הבנקים הישראליים לא הפסידו כסף".

פישר היה אמור להשתתף בוועידה קרן המטבע בוואשינגטון שנפתחה בשבת ולהשתתף באחד הסמינרים, אך ברגע האחרון ביטל את נסיעתו כדי "להישאר במשק הישראלי ולהיות עם היד על הדופק", כדבריו. בתשובה לשאלות על רשת הביטחון שהאוצר ובנק ישראל יפרסו, אמר פישר: "אנחנו נערכים לתרחישים שונים עם משרד האוצר, אבל אין לי מה להוסיף בעניין הזה".

בתשובה לשאלה מדוע לא הונהג בישראל עד עתה ביטוח פיקדונות בישראל והאם יונהג כעת ביטוח כזה השיב נגיד בנק ישראל, כי "היה דיון אצלנו בנושא כמה וכמה פעמים. כדי להנהיג ביטוח פיקדונות צריך להקים גוף שיטפל בזה וצריך לקבוע שיעורי פרמיה שיממנו את הביטוח הזה, אבל בסוף, כשיהיה משבר, הקרן לביטוח פקדונות לא תוכל לממן את זה ואז ממילא הממשלה תעניק ביטוח הרבה יותר רחב. אני חשבתי שייקח לנו המון שנים לבנות קרן שתוכל להעניק ביטוח בהיקף משמעותי, ולא כדאי להתחיל עם זה עכשיו".

  • עוד באותו נושא:
  • פישר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully