וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה מזנקות בעקבות הלאמת הבנקים

הדר תדמור

13.10.2008 / 11:53

עליות חדות בבורסות בעקבות תוכנית מנהיגי אירופה והלאמת הבנקים בבריטניה. בורסת לונדון עולה ב-4.2%, פרנקפורט ופריז מזנקות ב-5.8%

עליות חדות נרשמות בבורסות אירופה בעקבות התחייבות מנהיגי אירופה למנוע את התמוטטות מגזר הפיננסים ולאחר הלאמת שלושה בנקים בריטיים. לונדון מטפסת ב-4.3%, פרנקפורט ופריז מזנקות ב-5.8%.

ממשלת בריטניה הודיעה היום על הלאמת הבנקים רויאל בנק אוף סקוטלנד, HBOS ולוידס. שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, הסביר כי "הנסיבות הן מיוחדות. המהלך חשוב מאד לעתיד לבוא, ולא רק לבנקים הבריטים. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם ממשלות אחרות על פיתרון בעיה שהיא כלל עולמית".

רויאל בנק אוף סקוטלנד יקבל הלוואה בסך 34 מיליארד דולר (20 מיליארד ליש"ט), בעוד ש-HBOS ולוידס יתחלקו בשאר הסכום. המהלך יאפשר לבנקים לעלות את יחס ההון מול נכסים ליותר מ-9%. הבנקים התחייבו שלא לשלם לפי שעה למנהלים שלהם בונוסים במזומן. הממשלה תוכל למנות דירקטורים ולקבוע את גובה הדיווידנדים.

מנהיגי אירופה סיכמו לגבות את חובות הבנקים ולהשתמש בכספי משלמי המסים כדי להבטיח את פעילותם. זאת, בניסיון לעצור את הנפילות החדות בבורסות המניות האירופאיות מזה שני עשורים, ולמנוע מיתון.

בפגישת פסגה שנוהלה על ידי הנשיא הצרפתי, ניקולא סרקוזי ונציגי 15 המדינות המשתמשות במטבע היורו, הרכיבו תכנית פעולה חסרת תקדים כדי לעודד את שוק האשראי ולעצור את הפאניקה בקרב המשקיעים.

בין הצעדים המרכזיים עליהם הסכימו מנהיגי אירופה: התחייבות לערוב עד לסוף 2009 אג"ח של הבנקים לתקופה של עד חמש שנים; מתן אישור לממשלות לרכוש מניות בבנקים והתחייבות לדאוג לבסיס הון לבנקים אשר נמצאים באופן אותו כינו המדינות "סיסטמטי" במצב של מצוקה קריטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully