וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת דלק מקטינה המינוף, תמכור הפניקס

יורם גביזון

13.10.2008 / 7:43

תשובה העמיד למכירה את הפניקס בנסיון לסייע לקבוצה להקטין את היקפי האשראי שהיא לוקחת, ולשפר את היחסים הפיננסיים שלה

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה שמה על המדף את חברת הביטוח הפניקס - כך מעריכים בשוק ההון. מכירת האחזקות בחברה תסייע לקבוצה להקטין את היקפי האשראי שהיא לוקחת ממערכת הבנקאות ולשפר את היחסים הפיננסיים שלה. דובר קבוצת דלק הכחיש את קיום המגעים.

דלק מחזיקה במישרין ובעקיפין ב-51.4% ממניותיה של הפניקס, לאחר שרכשה את מניותיה החל בדצמבר 2005 ועד לאוגוסט 2006 בהשקעה כוללת של 1.9 מיליארד שקל. הפניקס מחזיקה גם ב-40% מהמניות של בית ההשקעות אקסלנס.

שתי החברות מנהלות פעילות ממונפת, שמצטרפת לאשראי הכולל שמיוחס לקבוצת תשובה. הפניקס מחזיקה בהתחייבויות פיננסיות בהיקף של 1.7 מיליארד שקל, ובהתחייבויות בהיקף כולל של 28 מיליארד שקל בגין פעילות הביטוח שלה.

דלק אותתה על כוונותיה להקטין את רמת המינוף הפיננסית שלה, כאשר הודיעה כי היא בוחנת אפשרות לחלק את מניותיה של החברה הבת דלק נדל"ן כדיווידנד בעין לבעלי מניותיה, יצחק תשובה, בנק הפועלים והציבור. אם יוחלט לחלק את מניותיה של דלק נדל"ן כדיווידנד לבעלי מניותיה של דלק, יקטן האשראי המיוחס לקבוצת דלק ב-17.5 מיליארד שקל. שווי אחזקותיה של דלק בהפניקס הוא 645 מיליארד שקל, לאחר שמניותיה של הפניקס נפלו ב-70% ב-12 החודשים האחרונים, כך שסביר כי מכירת הפניקס תתבצע בפרמיה של עשרות אחוזים מעל למחיר השוק שלה.

איגרות החוב של קבוצת דלק מסדרה כ"ג, שטווח הפדיון הממוצע שלהם הוא ארבע שנים נסחרות בתשואה של 12%, ומניותיה של קבוצת דלק נסחרות בשווי של 3.4 מיליארד שקל לאחר ירידה של 67% ב-12 החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully