וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות באירופה: הבורסות נסגרו בעליות

13.10.2008 / 18:26

הבורסות הגיבו בזינוקים לתוכניות החירום עליהן הכריזו מנהיגי היבשת. פריז ופרנקפורט עלו ב-11%, לונדון נסגרה בזינוק של 8.3%

מניות אירופה זינקו ב-9.2% היום (שני) בהובלת מניות הפיננסים. זאת, בתגובה על הכרזת מנהיגי אירופה והבנקים המרכזיים על הצעדים שיינקטו לעידוד שווקי האשראי ולהצלת הבנקים. בורסות פרנקפורט ופריז נסגרו בקפיצה של יותר מ-11%. בורסת לונדון נסגרה בזינוק של 8.3% לאחר שממשלת בריטניה הלאימה את רויאל בנק אוף סקוטלנד ולוידס TSB.

מדד ה- FTSEurofirst, המודד את המניות המובילות ביבשת נסגר באופו בלתי רשמי בזינוק של 9.2% - הקפיצה הגדולה ביותר באחוזים שנרשמה אי פעם – לרמה של 929.29 נקודות. מניות הפיננסים הובילו את העלייה: קרדיט סוויס עלו ב-28%, קבוצת ING עלתה ב-20% ואליאנז סיימה בעלייה של 14%.
התאוששות חדה במניות חברת התשתיות הצרפתית GDF סואץ שעלתה ב-21.4%, סייעה למגזר התשתיות להיות המרוויח העיקרי של היום, עם עליות של 15%.

ממשלות בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה ועוד חשפו חבילות סיוע שאמורות להתמודד עם המשבר הכלכלי. "ייקח זמן עד שהיוזמות הללו יתחילו לשאת פרי, אבל כבר יש סימנים של תקווה בשווקי האשראי והכסף", אמר מורגן סטנלי.
מחירי מתכת גבוהים העלו את מחירי מניות חברות הכרייה: אנגלו-אמריקן עלתה ב-13% וריו טינטו זינקה ב-12.5%. בדומה, מחירי הנפט גרמו לקפיצה במחירי מניות חברות הנפט: BP הוסיפה 11%, טוטאל עלתה ב-10% ורויאל דאץ' של הוסיפה כמעט 10%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully