וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה עולה בעקבות התוכנית האמריקאית

אשר שכטר

14.10.2008 / 18:00

בורסת לונדון מזנקת ב-5.1%, לאחר שרשמה אתמול זינוק של 8.3%. פריז שנסקה אמש ב-11.2%, מטפסת ב-5.5%. פרנקפורטב-5.3%

בורסות אירופה, שרשמו ביום שני את העלייה החדה ביותר שלהן אי פעם, מתחזקות כעת בעקבות ההכרזה על תוכנית החירום האמריקאית ולאחר שממשלות אירופה הציגו אתמול תוכניות להצלת מגזר הבנקאות בהיקף של 1.3 טריליון דולר.

בורסת לונדון מזנקת ב-5.1%, לאחר שרשמה אתמול זינוק של 8.3%. בורסת פאריס, שנסקה אמש ב-11.2%, מטפסת ב-5.5%. בורסת פרנקפורט מוסיפה 5.3%, לאחר שזינקה אמש ב-11.4%. מדד דאו ג'ונס יורו סטוקס 600, שזינק ביום שני ב-9.9%, עולה הבוקר ב-5.7%. ברוסיה מזנק מדד Micex ב-14%.

בורסות אסיה רשמו גם הן היום עליות שערים חדות, בעקבות החלטת הממשלות באירופה ובארה"ב לרכוש מניות בבנקים המקומיים כדי לחזק את המערכת הפיננסית ולייצב את השווקים ובשל העליות החדות אתמול בארה"ב ובאירופה. בורסות טוקיו נסגרה בעלייה של 14.2% - העלייה החדה ביותר שלה ב-18 השנים האחרונות, הונג קונג הוסיפה 3.2%. סיאול עלתה ב-6.2% וסידני נסגרה בעלייה של 3.7%, לאחר שממשלת אוסטרליה הכריזה על תוכנית חירום משלה בסך 15 מיליארד דולר להבראת המגזר הפיננסי.

מדד MSCI העולמי רושם היום עלייה של 3.7%, לאחר שרשם אמש זינוק של 7% - העלייה היומית החדה ביותר שלו מאז 1987. ביומיים האחרונים זינק המדד ב-14%, העלייה החדה ביותר במניות העולם מאז 1970. מדד דאו ג'ונס, שזינק ב-11% אמש - הזינוק החד ביותר שלו מאז שנות ה-30' - מוסיף היום 2.7% בפתיחת המסחר בוול סטריט.

משרד האוצר האמריקאי הכריז היום על השקעה של עד 250 מיליארד דולר בבנקים, כולל הזרמה של כ-125 מיליארד דולר לתשעה הבנקים הגדולים בארה"ב. בנוסף, הממשל ארה"ב יערוב לאג"ח והלוואות חדשות שיונפקו על ידי הבנקים למשך שלוש שנים - אמצעי שנועד לעודד בנקים לחזור ולהלוות אלו לאלו וללקוחותיהם.

תאגיד ביטוח הפקדונות הפדרלי יציע ערבונות בלתי מוגבלים לפקדונות בנקים בחשבונות לא נושאי ריבית - המאפיינים בעיקר בתי עסק - ובכך ידביק את הפער בין הצעדים שעשתה ארה"ב לאלה של אירופה.

"העובדה שהבנקים המרכזיים והממשלות פועלים יחדיו כדי לנסות ולפתור את המשבר הוא משהו שהשוק ציפה לו מזה הרבה מאד זמן", אמרה ג'יין קופי, המסייעת בניהול נכסים בסך 63 מיליארד דולר ברויאל לונדון אסט מנג'מנט, לסוכנות הידיעות בלומברג.

מגזר הבנקים מוביל את העליות

את עליות השערים באירופה מוביל המגזר הפיננסי, שרשם עד כה מחיקות והפסדים בסך 636 מיליארד דולר בעקבות משבר האשראי העולמי. מניית סוסייטה ז'נרל הצרפתי מזנקת ב-8.9%, לאחר שהבנק דיווח על רווח של מיליארד יורו (1.4 מיליארד דולר) ברבעון השלישי. מניות הבנקים הבריטיים מזנקות בחדות, לאחר שממשלת בריטניה הודיעה אתמול על הלאמת הבנקים רויאל בנק אוף סקוטלנד, HBOS ולוידס. מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד מוסיפה 6.7%. מניית ברקליס, שסירב לסיוע הממשלתי, נוסקת ב-18.4%. מניית קרדי סוויס מזנקת ב-16.7%.

מגזר הנפט רושם גם הוא עליות, על רקע עלייה של 2.4% במחיר הנפט ל-83.40 דולר לחבית בעקבות העליות החדות בשווקים. מניית טוטאל מזנקת ב-9.7%. מניית BP מטפסת ב-8.9%. מניית רפסול עולה ב-5.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully