וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסלנד: הבורסה קורסת ב-76%

אשר שכטר

14.10.2008 / 18:17

המסחר חודש לאחר ההפסקה בשבוע שעבר. בכירים באיסלנד במו"מ עם הממשל ברוסיה הלוואת חירום בסך מיליארדי דולרים

המסחר בבורסה האיסלנדית חודש הבוקר, לאחר שהופסק ביום חמישי בעקבות הלאמתם של שלושת הבנקים הגדולים במדינה. מדד OMX 15 האיסלנדי נפתח בקריסה של 76.2%, בעקבות החששות מפני המשבר הכלכלי ההולך ומחריף במדינה.

המסחר בשש מניות פיננסים, בהן מניות הבנקים קאופטינג, לנדסבנקי וגליטניר, הושעה גם היום. בשבוע שעבר הופסק המסחר בבורסה האיסלנדית, לאחר שהרשויות השתלטו על קאופטינג, לנדסבנקי וגליטניר שהגיעו לסף קריסה בשל מחנק האשראי, לאחר שצברו חובות בסך 61 מיליארד דולר - פי 12 מגודלה של כלכלת המדינה.

בכירים איסלנדים שוהים כיום במוסקבה, שם הם מנהלים מגעי חירום עם השלטונות הרוסים על הלוואת חירום בסך מיליארדי דולרים.

בינתיים, מינתה ממשלת איסלנד שתי נשים לניהול לנדסבנקי וגליטניר המולאמים, במטרה לייצב את מערכת הבנקאות. אלין סיגופדוסטין מונתה למנכ"לית לנדסבנקי, בעוד שבירנה איינרסדוטיר מונתה למנכ"לית גליטניר. דובר מטעם הממשלה מסר כי מינויין של שתי הנשים נועד לתרום לביסוסה של "תרבות חדשה" בתעשיית הבנקאות המקומית, לאחר שהתרחבותם האגרסיבית של הבנקים האיסלנדים בשנים האחרונות הובילה לקריסתם.

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, מיהר להכריז לאחר הלאמת הבנקים האיסלנדים, כי בריטניה תתבע את איסלנד בדרישה להחזיר פקדונות של 300 אלף אזרחים בריטים שהפקידו את כספם בבנקים במדינה. בינתיים, הכריזה בריטניה כי תלווה 100 מיליון ליש"ט ללנדסבנקי, החברה האם של הבנק המקוון הקורס אייס-סייב, במטרה להגן על פקדונות אזרחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully