וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקופ"ג וקרן הפנסיה של הלמן אלדובי חשופות לאיסלנד ב-10%

שרון שפורר

15.10.2008 / 10:30

בקופות הגמל יהבית, השתלמות וחיסכון יש חשיפה של כ-0.4% מהנכסים. החשיפה לאיסלנד כבר סיבכה את הלמן אלדובי בעבר

עמיתי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של הלמן אלדובי הביטו אתמול על המתרחש בבורסה האיסלנדית בבהלה. החשיפה של קופות הגמל הוותיקות של בית ההשקעות וקרן הפנסיה שלו לאיסלנד מגיעה לשיעור של כ-10% מהיקף הנכסים המנוהלים. בקופות הגמל יהבית, השתלמות וחיסכון יש חשיפה קטנה יותר, של כ-0.4% מהנכסים.

החשיפה הגבוהה של הלמן אלדובי לאיסלנד כבר סיבכה אותו באחרונה, כאשר לבית המשפט הוגשה תביעה מלווה בבקשה לאשרה כייצוגית נגד הלמן אלדובי תגמולים, הלמן אלדובי השתלמות והלמן אלדובי פיצויים מרכזית, וזאת בגין הפסד של 20% בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות בין אוגוסט 2007 ליוני 2008, בהשוואה להפסד ממוצע של 2% בשאר הקופות במדינה.

מקבוצת הלמן אלדובי נמסר: "בחמש מתוך שמונה קופות יהב, וכן בקופות תגמולים במושבים, אין כלל חשיפה לאג"ח איסלנד. בשלוש הקופות האחרות החשיפה היא קטנה ומגיעה עד ל-0.4%. בקופות הגמל והפנסיה הוותיקות של הקבוצה שיעור ההשקעה באג"ח ממשלת איסלנד מגיע לכ-10% מהנכסים. החשיפה של הקבוצה לאיסלנד היא כמעט כולה באמצעות אג"ח ממשלתיות ופקדונות נזילים דרך בנקים ישראליים. לירידות החדות בבורסה האיסלנדית אתמול אין כל קשר להשקעות החברה ואין להן השפעה כלשהי על תשואות הקופות".

לדברי רוני הלמן, שוקי ההון בישראל ובעולם נמצאים כעת בעיצומו של צונאמי כלכלי: "נכון שאיסלנד מסקרנת יותר, אבל בעוד הקרונה האיסלנדית ירדה מראשית ספטמבר ועד הפסקת המסחר בכ-30%, קופות גמל שהשקיעו באפריקה ישראל הפסידו כ-52% וקופות גמל שהשקיעו בחברה לישראל הפסידו כ-50%, ולצערנו הרשימה עוד ארוכה. בימים אלה נעשה ניסיון בינלאומי לייצב את המדינה, ומסיבה זו אנו מעריכים, כי עם סיומו של ההליך הפגיעה תהיה פחות דרמטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully