וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכניות החילוץ לא עוזרות: בורסות אירופה בירידה

ירון הופמן

15.10.2008 / 15:12

בורסת לונדון מאבדת 4.6%, פרנקפורט יורדת ב3.6%, פריז ב-4.1%. מגזר חברות הכרייה ומגזר הבנקים מובילים את הירידות.

מחריפות הירידות בבורסות אירופה, בעקבות ההצהרה שפירסמה חברת הבנק הפדרלי של ארה"ב ג'נט יילן, לפיה ארה"ב כבר נכנסה למיתון. כלכלנים מעריכים כי הזרמת 2 טריליון דולר למערכת הפיננסית העולמית לא תצליח לפתור את המשבר הכלכלי.

בורסת לונדון יורדת ב-4.6%; פרנקפורט משילה 3.9%; פריז יורדת ב-4.1%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי מאבד 2.8%. החוזים העתידיים על מדד S&P 500 יורדים ב-1.3%.

ירידות נרשמות במגזר חברות הכרייה. מניית BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, ואקסטראטה השווייצית צונחות ביותר מ-10%. מניית ודאנטה נופלת ב-13%. מניית AMSL, יצרנית המוליכים למחצה הגדולה באירופה, יורדת ב-6% לאחר שדיווחה על צניחה של 56% ברווחי הרבעון השלישי.

גם מגזר הפיננסים נסחר בירידות שערים. UBS יורד ב-5.5%; קרדי סוויס נופל ב-4.4%; HSBC מאבד 3.2%; סוסייטה ז'נרל יורד ב-7.5%; קומרצבנק משיל 5% ודויטשה בנק מאבד 7.9%. שני הבנקים שהולאמו אתמול על ידי ממשלת בריטניה נסחרים בעליות. לוידס מוסיף 7% ורויאל בנק אוף סקוטלנד עולה ב-5.9%.

"עתיד הצמיחה הכלכלית לא נראה ורוד, וזה מה שמדאיג את השווקים בשלב הזה", אומר כריסטיאן גטיקר, אנליסט בבנק ג'וליוס באאר בציריך, "הדרך עוד ארוכה במונחים של ירידה ברווחיות החברות", הוא מוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully