וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים אביטן: "מחירי הדיור בחדרה עלו בעשרות אחוזים"

ליאור דטל

17.10.2008 / 6:48

הלו, זה ראש העיר?


"מחירי הנדל"ן היו נמוכים ובירידה בעבר. כיום, מניסיון אישי, מחירי הדירות והקרקעות עלו בעשרות אחוזים. קשה להשיג דירה בעיר ולא זכורה כאן תקופה כזו, ואני צופה שאחרי הרצליה ונתניה שכבר מלאות, חדרה שנמצאת כיום בתפנית אדירה של בנייה ופיתוח תהיה הבאה". בנושא הפיתוח מזכיר אביטן גם את חידוש מרכז העיר וגם פיתוח תשתיות בשכונת גבעת אולגה ובשכונת בית אליעזר, וכן שיפוץ ופיתוח של גינות ציבוריות, גנים ובתי ספר בעיר. "היה צריך להבריא את העיר ואת זה עשיתי בהצלחה".



מה לגבי המחסור באזורי תעסוקה ובילוי בעיר?



"לא היה כלום בחדרה. אי אפשר לעשות הוקוס פוקוס ולהקים הכל בשנתיים. נקטוף את הפירות רק בעוד ארבע-חמש שנים. אני מאמין שאזור ההיי-טק ייהפך לאזור התעסוקה והבילוי המרכזי. העירייה צריכה לתת את התנאים ולא לפתוח את המקומות".



סקר שביעות הרצון מראה שהתושבים לא מרוצים.



"על פי סקר שנערך באחרונה בעירייה על ידי מכון מאגר מוחות, יותר מ-75% מהתושבים בעיר מרוצים מתפקודי ומתפקוד העירייה. אמרו לי שמדובר באחוז גבוה מהשיעור הארצי. כיום אנשים אוהבים את חדרה ויודעים להעריך אותה".



האם הגירעון הגדול לא מקשה על פעילות העירייה?



"נכנסתי לתפקיד באמצע שנת תקציב כשהמצב היה קשה מאוד. לא היה אמון של הבנקים ושל הציבור בעירייה והיא היתה לקראת קריסה. הובלתי את העיר ליציבות עם תקציב מאוזן בפעם הראשונה בתולדותיה. היינו בגירעון של יותר מ-200 מיליון שקל כשנכנסתי, וכיום הוא 130 מיליון שקל. זאת למרות ההשקעה האדירה בחינוך, בספורט ובתשתיות".



כיצד ניתן להסביר את השיעור הנמוך של הזכאים לבגרות?



"בגלל שהעיר קטנה, כל 30 תלמידים בעיר שלא מצליחים בבגרות שווים לעוד 10% בשיעור הלא זכאים. כשנכנסתי לתפקיד הפסקתי את הנשירה ואמרתי שכולם חייבים לגשת לבגרות, כך שאחוז ההצלחה נמוך יותר. המגמה וההשקעה האדירה של העירייה בתחום חיובית".



מה מקור הגאווה שלך בעיר?



"אני גאה בתושבי חדרה שיודעים להעריך את העשייה בעיר. אני מקבל פידבקים ורואה מה מצב הרוח של התושבים לעומת מצב הרוח שהיה לפני כמה שנים, והאהבה של התושבים לעיר מיוחדת במנה".



אם היו מקציבים לעיר 10 מיליון דולר לטובת פרויקט אחד, במה היית משקיע?



"הייתי מקים מכללה אקדמית כדי שהצעירים שמסיימים צבא ובגרויות יישארו ללמוד בחדרה. אני עובד על זה כבר כמה שנים. זה לא קל, כי המרכז להשכלה גבוהה לא מעודד את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully